Zdravá výživa výpis článků

Strava proti rakovině

Strava proti rakovině

16.11.2017 09:01  |  Zdravá výživa

Strava působící proti rakovině je taková, která pomáhá pH vyrovnávat a rakovinové buňky zabíjí. Téměř každá taková strava je plná vitamínů, minerálů a enzymů. K ní patří bio produkty, maso a mléčné výrobky ze zvířat krmených trávou a pěstovaných na pastvinách, křížatá (brukvovitá) zelenina (brokolice, květák a růžičková kapusta), ořechy a semena, nasycené tuky, byliny a čistá, na minerály bohatá voda. Některé konkrétní potraviny, byliny a živiny, které rakovinu hubí jsou: ... celý článek

Komentářů: 4 | Poslední komentář: 16.11.2017 22:46

Mýty a fakta o skladování sýrů

Mýty a fakta o skladování sýrů

8.11.2017 09:01  |  Zdravá výživa

Sýr je živá potravina. Po celou dobu přípravy i cesty na váš stůl zraje a pracuje. Zaslouží si tedy zvláštní zacházení. Když se o něj budete správně starat, odmění vás vynikající chutí. Jak ale na to? Možná vás překvapí, kolik zažitých rad se nezakládá na pravdě.... celý článek

Komentářů: 0

10 tipů na zdravou snídani

10 tipů na zdravou snídani

17.10.2017 08:01  |  Zdravá výživa

Vyvážená snídaně by měla obsahovat dostatečné množství bílkovin, ideálně 20 až 30 gramů. Tento objem proteinů vás zasytí, podpoří zdraví svalů a společně s vybranými zdravými sacharidy zajistí přísun energie. Sacharidy si dopřejte v podobě čerstvého ovoce nebo zeleniny. Pokud vám to dovolí váš denní rozpočet kalorického příjmu, klidně si ke snídani dejte i kus celozrnného pečiva. ... celý článek

Komentářů: 0

Je sušené ovoce zdravé?

Je sušené ovoce zdravé?

16.10.2017 08:01  |  Zdravá výživa

Sušené ovoce - včetně sušených meruněk, brusinek, rozinek, datlí, fíků nebo švestek - obsahuje velkou porci výživných látek. Když se z ovoce odstraní voda, jsou výživné látky a vláknina koncentrovanější a například půl šálku sušených vypeckovaných meruněk obsahuje 4,7 gramu vlákniny, zatímco stejné množství vypeckovaných čerstvých meruněk má pouze 1,6 gramu vlákniny. Sušené ovoce je také bohatým zdrojem antioxidantů a kyseliny listové.... celý článek

Komentářů: 0

Proč zařadit do jídelníčku mořské ryby a jak je správně vybírat?

Proč zařadit do jídelníčku mořské ryby a jak je správně vybírat?

4.10.2017 09:01  |  Zdravá výživa

Proč je vlastně důležité zařadit ryby (a to především ty mořské) pravidelně do jídelníčku a čím se při jejich výběru řídit? ... celý článek

Komentářů: 0

Jak správně uchovávat potraviny a neplýtvat

Jak správně uchovávat potraviny a neplýtvat

15.9.2017 08:01  |  Zdravá výživa

Odhaduje se, že až 25 % nakoupeného jídla se vyhodí, aniž bychom ho spotřebovali. Nemalé procento Čechů také přiznává, že několikrát do měsíce vyhazuje i potraviny, které nebyly vůbec zpracovány. Důvody, proč nakoupené a nepoužité jídlo končí v odpadkovém koši, jsou několikeré. Nedostatečná kontrola lhůty trvanlivosti, špatné plánování nákupů a nevhodné uchovávání potravin, to jsou nejčastější z nich. Inspirujte se osvědčenými tipy, jak minimalizovat potravinový odpad.... celý článek

Komentářů: 0

Jídelníček zdravě, hravě a hlavně rychle!

Jídelníček zdravě, hravě a hlavně rychle!

8.9.2017 09:01  |  Zdravá výživa

Stále slyším tu samou větu "Nemám čas si to jídlo připravit". Každý den to slyším minimálně jednou. A co Vy? Máte čas si jídlo připravit? Že ne? Tak já Vám dnes ukážu návrh jednoho rychlého jídelníčku, který si zvládnete připravit během hodiny v neděli na celý týden. ... celý článek

Komentářů: 0

Rýže basmati je nejkvalitnější

Rýže basmati je nejkvalitnější

1.9.2017 00:01  |  Zdravá výživa

Rýži rozlišujeme dle zemí původu. Některé rýže se pěstují v Evropě, jiné v Asii. Asijská je charakteristická výraznější vůní i chutí. Druhově se od sebe rýže také liší, nejen kvalitou, ale také konzistencí po uvaření. Nejkvalitnější je rýže basmati. Po uvaření se zrna nelepí, má oříškovou vůni i chuť. Její hlavní výhodou je nižší glykemický index proti běžným druhům rýže.... celý článek

Komentářů: 0

Potraviny na pranýři fungují pět let,podle průzkumu jim lidé věří

Potraviny na pranýři fungují pět let,podle průzkumu jim lidé věří

24.8.2017 09:01  |  Zdravá výživa

Během pěti let fungování webu Potraviny na pranýři, jej navštívilo 2,4 milionu unikátních uživatelů. Úřady na tomto webu zveřejňují informace o nekvalitních a nebezpečných potravinách či uzavřených provozovnách veřejného stravování. Naprosté většině uživatelů to podle průzkumu pomáhá se vyhnout nekvalitním či falšovaným potravinám, uvedli dnes na tiskové konferenci zástupci Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) a ministerstva zemědělství.... celý článek

Komentářů: 1 | Poslední komentář: 25.8.2017 14:13

Proč je zdravá japonská strava?

Proč je zdravá japonská strava?

22.8.2017 00:01  |  Zdravá výživa

Japonci jsou dlouhodobě předmětem úcty a studií díky své dlouhověkosti. Průměrná délka života je tu delší než prakticky kdekoli jinde na světě. Proč je tedy japonská strava tak zdravá, a co vlastně Japonci jedí, ptá se server BBC.... celý článek

Komentářů: 5 | Poslední komentář: 27.8.2017 13:25

Jak si v páru přerozdělit mentální zátěž?

Jak si v páru přerozdělit mentální zátěž?

17.8.2017 00:01  |  Zdravá výživa

Termín "mentální zátěž" obvykle značí situaci, kdy všední logistika a organizace spočívá především na bedrech žen, píše francouzský týdeník L´Express. Ale co si o tom myslí muži? Jak pohlížejí na rozdělení úkolů v rodině?... celý článek

Komentářů: 0

Nedostatek tekutin může způsobit malátnost i selhání oběhu

Nedostatek tekutin může způsobit malátnost i selhání oběhu

3.8.2017 00:01  |  Zdravá výživa

Nedostatek tekutin může v současném horkém počasí způsobit malátnost, bolest hlavy a sníženou výkonnost. Při ztrátě vody na úrovni pěti procent lidské váhy hrozí oběhové selhání.... celý článek

Komentářů: 2 | Poslední komentář: 11.8.2017 15:06

Spojení příjmu vody a potravy

Spojení příjmu vody a potravy

1.8.2017 00:01  |  Zdravá výživa

Důležitá otázka je, jakým způsobem spojit příjem vody a potravy. Podívejme se, co se odehrává, když člověk začne jíst. Jak se tradičně stravujeme? ... celý článek

Komentářů: 0

Zaměstnavatelé musí v horku zajistit pracovníkům zdarma minerálky

Zaměstnavatelé musí v horku zajistit pracovníkům zdarma minerálky

28.7.2017 00:01  |  Zdravá výživa

V horkých letních dnech se musí zaměstnavatelé postarat o pitný režim svých pracovníků. Bezplatně jim musí zajistit dostatek tekutin s potřebnými minerály. Ukládá jim to zákoník práce a vládní nařízení o ochraně zdraví při práci. Za nedodržení povinnosti hrozí podnikům pokuty.... celý článek

Komentářů: 0

Zdravá lehká letní jídla: Řecké saláty

Zdravá lehká letní jídla: Řecké saláty

26.7.2017 00:01  |  Zdravá výživa

1. Avokádo s ledovým salátem 2. Salát z čerstvého špenátu, kukuřice a šunky 3. Avokádový salát s jablkem 4. Těstovinový salát 5. Ledový salát s hroznovým vínem a žlutým melounem ... celý článek

Komentářů: 0

Polévky v létě

Polévky v létě

18.7.2017 00:01  |  Zdravá výživa

Máte pocit, že polévka k létu nepatří? Ba, naopak! Polévky jsou velice zdravé a ani v létě bychom na ně neměli zapomínat, protože dodávají tělu důležité látky, vodu i energii. ... celý článek

Komentářů: 3 | Poslední komentář: 19.7.2017 13:19

Odkud k nám jídlo putuje? aneb Jak zjistit původ potravin?

Odkud k nám jídlo putuje? aneb Jak zjistit původ potravin?

7.6.2017 00:01  |  Zdravá výživa

Obchody dnes přetékají zbožím. Můžeme si vybírat potraviny z celého světa. Přesto se lidé stále častěji ptají po těch českých. Proč? Důvodů proč jíst regionální potraviny je mnoho. Shrňme si pět nejdůležitějších: ... celý článek

Komentářů: 0

Smoothie - zdravý nápoj pro tělo i duši

Smoothie - zdravý nápoj pro tělo i duši

1.6.2017 00:01  |  Zdravá výživa

V létě, na jaře i na podzim se dá se nakoupit spousta čerstvého, voňavého a chutného ovoce i zeleniny. Toto období přímo vybízí k tomu, využít veškeré dostupné dary přírody v kuchyni. Vybrali jsme pro vás několik smoothie - zdravých ovocných a zeleninových koktejlů, které udělají dobře vašemu tělu, ale i duši. ... celý článek

Komentářů: 3 | Poslední komentář: 28.10.2017 14:48

Pravda o tucích: potřebujeme i nasycené tuky

Pravda o tucích: potřebujeme i nasycené tuky

31.5.2017 00:01  |  Zdravá výživa

Abychom plně pochopili, v čem spočívá škodlivost sacharidů a prospěšnost tuků, připomeňme si základní fakta o zužitkovávání živin v našem těle: Cukry, škroby a všechny ostatní sacharidy se v něm štěpí na glukózu. Na zvýšení její hladiny reaguje slinivka tím, že do krve vyloučí inzulín. Ten dopraví glukózu do buněk a uloží ji ve formě glykogenu v játrech a svalech. Inzulín je také hlavním katalyzátorem tvorby tuků v těle: pokud už se do jater a svalů nevejde víc glykogenu, přemění glukózu v tělesný tuk. Jsou to sacharidy, nikoli tuky, co je hlavní příčinou přibývání na váze. ... celý článek

Komentářů: 0

22 rad, jak jíst skutečně zdravě

22 rad, jak jíst skutečně zdravě

26.5.2017 00:01  |  Zdravá výživa

Strava nás ovlivňuje víc, než si myslíme. Je například vědecky podloženo, že ovlivňuje tzv. biologický věk ? že díky ní naše tělo rychleji stárne či naopak zůstává mladé. ... celý článek

Komentářů: 4 | Poslední komentář: 3.10.2017 12:42