10 tipů, jak zvýšit výživovou hodnotu vašeho jídla

10 tipů, jak zvýšit výživovou hodnotu vašeho jídla

2.2.2016 00:01  |  Zdravá výživa

Ve světě, kde se neustále hledají tipy a triky na podporu naší energetické hladiny, nálady a produktivity, nemůžeme ignorovat výživu. Zde naleznete 10 tipů, jak zvýšit množství živin ve svém jídelníčku: ... celý článek

Komentářů: 1 | Poslední komentář: 6.2.2016 15:52

Komentáře

reagovat 6.2.2016 15:52 - S článkem naprosto nesouhlasím

1. Vynechte z jídelníčku výplňové potraviny.
Chléb, rýže, těstoviny a sušenky vás sice zaplní a dodají kalorie, ale neposkytují moc živin. Nahradíte-li tyto porce více zeleninou jako jsou sladké brambory, jam, dýně, řepa a mrkev, výrazně zvyšíte živiny v jídle."
Pojem výplňová potravina je takový, že si pod ním každý představí něco jiného. Já např. bych tam řadil zeleninu nebo něco, co mě zaplácá žaludek. Zde uvádí obiloviny (sušenky vynechám -to není potavina, kterou by se člověk sytil, ale spíš se to přikusuje při čaji nebo kávě) nebo pseudoobiloviny. To nejsou prázdné potraviny, naopak to je něco, z čeho má člověk maximum kalorického příjmu.Plus nemalé množství bílkovin. Zeleninou se člověk nenasytí, její výživová hodnota je zejména ve vláknině, pak i vitaminech. Ovšem vitaminy jsou i v mase a jsou i v obilovinách, pseudoobilovinách či bramborech. Zdravá výživa ani náhodou není v tom, že bude někdo jíst jen maso a vařenou zeleninu a zcela vyřadí ty "příkrmy" jako rýži, knedlíky, brambory. Tím svému zdraví neprospěje. Kvalitní celozrné pečivo poskytuje jinou vlákninu než zelenina, ovesné vločky se mnohdy vydávají za superpotravinu. Ani pro obézní neplatí nejíst příkrmy, tam to jde spíš upravit na jíst celkově menší porce a omezit množství příkrmů jako rýže, brambory, ponechat dostačující množství libového masa a konzumovat rozumné množství málo kalorické zeleniny.
Zcestné nebo hrubě nepřesné rady pokračují i v dalších bodech. Jen připomenu bod 9, kde radí krom zdravého olivového oleje i olej kokosový. Pozor, tento olej příliš zdravý není, složením je asi jako palmový olej. Má hodně nasycených mastných kyselin, jako třeba sádlo či máslo. Na rozdíl od másla ale nemá určité zdravé složky. A hlavně, není nezdravé jíst máslo či sládlo v rozumném množství. Pokud ovšem člověk toto konzumuje, pak je nevhodné k tomu přidávat další zdroj nasycených mastných kyselin! Tento olej, funguje-li jako náhrada např. řepkového oleje, tak je silně nezdravý. Radí drahý olivový olej, nezdravý a snad předražený kokosový olej. A vůbec nezmíní velmi zdravý řepkový olej. Dále jsou velmi zdravé oleje z ryb, v tom "chytrém" článku není ani zmínka.
Místo toho tam cpou nějaká vegetariánská jídla nebo další nesmysl. Článek má hodnotu článku v nějakém časopise pro dívky či ženy. Myslím ty různé stupidní časopisy, tržně ovšem dosti úspěšné. Nakonec svého času byl nejprodávanější tiskovinou Nei report...
Hodnota článku je na úrovni nějaké reklamy, kde pseudovědeckými argumenty, hrubě nepravdivými tvrzeními a v menší části i pravdivými fakty se lidi přesvědčují, aby něco kupovali.

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

1. Vynechte z jídelníčku výplňové potraviny. Chléb, rýže,...
S článkem naprosto nesouhlasím  |  6.2.2016 15:52

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *