10 tipů na zdravou snídani

17.10.2017 08:01
Zdravá výživa

Vyvážená snídaně by měla obsahovat dostatečné množství bílkovin, ideálně 20 až 30 gramů. Tento objem proteinů vás zasytí, podpoří zdraví svalů a společně s vybranými zdravými sacharidy zajistí přísun energie. Sacharidy si dopřejte v podobě čerstvého ovoce nebo zeleniny. Pokud vám to dovolí váš denní rozpočet kalorického příjmu, klidně si ke snídani dejte i kus celozrnného pečiva.

Není to zase taková věda, že? S tímto jednoduchým vzorcem je snadné připravit zdravou a vyváženou snídani. Susan Bowermanová, výživová expertka společnosti Herbalife, přináší deset nápadů na snídaně, které nejen dobře chutnají, ale dodají vašemu tělu vše, co potřebuje.


1. Míchaná vajíčka s čerstvým špenátem a kapkou balzamikového octa. Čerstvé ovoce.
2. Proteinový shake s nízkotučným nebo rostlinným mlékem a ovocem.
3. Bílý jogurt s čerstvým ovocem a skořicí, nebo nakrájenou zeleninou a trochou mletého pepře.
4. Ovesné vločky zalité nízkotučným nebo rostlinným mlékem, doplněné proteinovým práškem a čerstvým ovocem.
5. Kukuřičné tortilly plněné nízkotučným sýrem, černými fazolemi a jemnou rajčatovou salsou. Čerstvé ovoce.
6. Celozrnné toasty potřené avokádem s plátkem krůtí šunky. Čerstvé ovoce.
7. Rozmačkané tofu, lehce orestované na olivovém oleji s čerstvou zeleninou a bylinkami. Čerstvé ovoce.
8. Celozrnné krekry se sýrem ricotta, posypané lesními plody.
9. Plátek lososa na opečeném celozrnném toastu. Čerstvé ovoce.
10. Snídaně „co dům dal“: zbytek vloček, proteinového prášku, zeleniny a ovoce v různých kombinacích jsou vždy správnou volbou.

Proč zdravě snídat?
Vyvážená snídaně vám dodá potřebnou energii na zvládnutí náročných pracovních úkolů během dopoledne. K snídani vybírejte potraviny bohaté na bílkoviny, které pomohou zahnat hlad, a s vysokým obsahem vlákniny, která zas dodá pocit sytosti. „Po ránu je vaše energetická nádrž téměř prázdná. Pokud si dopřejete snídani obsahující správné živiny, vaše tělo a mozek vám poděkují optimálním výkonem,“ vysvětluje Susan Bowermanová.


Dejte si zdravou snídani a stabilizujte svoji hladinu krevního cukru. Tím potlačíte neudržitelné chutě na sladké a jiná nezdravá jídla během dopoledne. Zdravá snídaně se promítne i do vašeho stravování v průběhu celého dne. Pokud tělu dopřejete vyváženou a sytou snídani, nebudete mít potřebu zahánět hlad nezdravými pamlsky.


Přísun bílkovin v dopoledních hodinách vás nejen zasytí, ale také přispěje k udržení zdraví svalů. „Většina mých klientek zařazuje do jídelníčku bílkoviny spíše k obědu a večeři, ale k snídani už ne. Bohužel tento vzorec neposkytuje nejlepší podmínky pro tvorbu a regeneraci svalové tkáně. Syntézu svalových bílkovin zlepšíte, když rozdělíte příjem bílkovin rovnoměrně do celého dne,“ dodává Bowermanová.

A jak jste na tom vy? Preferujete sladké nebo spíše slané snídaně?

Související produkty

Přidat komentář

 
* *