Brokolice údajně pomáhá i proti následkům cukrovky

10.9.2008 00:00
Zdravá výživa

Brokolice, označovaná svými příznivci za nezdravější zeleninu vůbec, má šanci rozšířit seznam svých blahodárných účinků o další položku. Podle vědců z univerzity v britském Warwicku by totiž mohla pomáhat i proti nepříznivým dopadům, které má cukrovka na stav tepen a cév nemocných.

Laboratorní pokusy, které ale musí být ještě prověřeny dalšími testy v běžných životních podmínkách, prokázaly, že jedna ze složek obsažených v brokolici je schopna podpořit produkci enzymů, které chrání tepny a cévy, a zároveň redukovat vysoký obsah určitých molekul v krvi, které poškozují cévní buňky. Touto složkou je sulforafan, který je obsažen v brokolici i v dalších rostlinách čeledi brukvovitých, jako jsou květák, různé druhy zelí, kapusta nebo kedlubny.

Brokolice je chválena nejen pro svůj vysoký obsah vitamínů, ale bývá spojována i s protirakovinným působením. Již delší dobu jsou jí připisovány také příznivé účinky při snižování rizika infarktu a mrtvice.

Nová studie, zveřejněná v nejnovějším vydání časopisu Diabetes, naznačuje, že brokolice by mohla působit preventivně nejen u zdravých osob, ale že by mohla pomáhat i proti vzniku vaskulárních problémů u osob nemocných cukrovkou. Tito lidé totiž trpí právě v důsledku cukrovky až pětkrát častěji kardiovaskulárními chorobami než ostatní.

Buňky cév jsou poškozovány vysokým obsahem glukózy, která cukrovku provází. Sulforafan je však schopen redukovat podle britských vědců až o 73 procent obsah škodlivých molekul v cévách a aktivovat očistné antioxidanty a enzymy.

Zdroj: ČTK

Související produkty

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

Nahlédněte, že člověk může být zdravější i optimální kombinací...
Eva  |  27.9.2008 18:22

no doufam ze to moji tchyni pomuze....a bude zdrava
eva  |  4.3.2009 17:03

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *

E-shop

reklama
reklama

reklama

Poslední aktivní témata diskuse

Existuje Bůh?

Komentářů: 15230 | Poslední komentář: 17.5.2012 09:17

existuje posmrtný život?

Komentářů: 1024 | Poslední komentář: 17.5.2012 09:12

Líbí se holkám David Rath?

Komentářů: 465 | Poslední komentář: 17.5.2012 09:04

RIVOTRIL

Komentářů: 2302 | Poslední komentář: 17.5.2012 08:56

Antikoncepce Lunafem

Komentářů: 701 | Poslední komentář: 17.5.2012 08:49


Posílání novinek

Nechte si posílat novinky o dění na našem serveru.

Kyselina hyaluronová
   
Kde jste: Hlavní stránka > Zdravá výživa > Brokolice údajně pomáhá i proti následkům cukrovky

registrace | přihlásit se