Červené maso způsobuje rakovinu prsu

24.4.2007 00:00
Zdravá výživa

Team vědců z univerzity v Leedsu prováděl sedmiletou studie na 35 000 ženách. Zjistili, že ženy po menopauze, které jedly denně 5dkg masa, byly vystaveny o 56% vyššímu riziku, že onemocní rakovinou prsu než ty, které maso nejedly vůbec.

Při konzumaci upravovaného masa, např. slaniny, klobás nebo šunky, se toto riziko zvýšilo dokonce o 64%.

?Maso obsahuje velké množství nasycených mastných kyselin, které mají vliv na výši cholesterolu. Ten zase ovlivňuje produkci hormonu estrogenu, který způsobuje zvýšené riziko rakoviny prsu. Vaření masa za vysokých teplot navíc vytváří karcinogenní látky,? vysvětluje vedoucí výzkumu profesor Cade.

Studie zároveň prokázala, že u žen konzumujících vysoké množství vlákniny, bylo riziko nádorového onemocnění prsu poloviční.

Odborníci zdůrazňují, že při vzniku této choroby hrají roli i další faktory, například věk, hmotnost a množství pohybu, ale zároveň odhadují, že 30% případů rakoviny má přímou souvislost s výživou.

Henry Scowcroft z Britského střediska pro výzkum rakoviny dodává, že nejlepší prevencí proti rakovině je přiměřená tělesná hmotnost, pravidelné cvičení, a strava neobsahující živočišné tuky.

Zdroj: Plus

Přidat komentář

 
* *

reklama
reklama

reklama

Poslední aktivní témata diskuse

Artroskopie kolene

Komentářů: 111 | Poslední komentář: 17.5.2012 09:23

Existuje Bůh?

Komentářů: 15230 | Poslední komentář: 17.5.2012 09:17

existuje posmrtný život?

Komentářů: 1024 | Poslední komentář: 17.5.2012 09:12

Líbí se holkám David Rath?

Komentářů: 465 | Poslední komentář: 17.5.2012 09:04

RIVOTRIL

Komentářů: 2302 | Poslední komentář: 17.5.2012 08:56


Posílání novinek

Nechte si posílat novinky o dění na našem serveru.

Kyselina hyaluronová
   
Kde jste: Hlavní stránka > Zdravá výživa > Červené maso způsobuje rakovinu prsu

registrace | přihlásit se