Chia Pudink

6.8.2014 00:01
Zdravá výživa

Tento pudink, připomínající pokrmy z tapioky, patří k mým oblíbeným snídaním, protože mi dodá energii na mnoho hodin. Jako obměnu zkuste přidat čerstvé nebo sušené ovoce a oříšky. Ořechové mléko lze nahradit čerstvou vodou z mladého kokosu.

Budeme potřebovat:
V 1/3 hrnku (50 g) semínek chia
2 hrnky (475 ml) základního ořechového mléka
2 lžíce (40 g) agávového sirupu nebo medu, případně špetka stévie
Špetka skořice na posypání (lze vynechat)

Semínka chia dáme do misky, přidáme agávový sirup a zalijeme ořechovým mlékem. Promícháme a necháme 5 až 10 minut odstát. Znovu promícháme, dáme do chladničky a necháme chladit 4 až 6 hodin nebo přes noc. Pudink můžeme zahustit přidáním semínek nebo naředit ořechovým mlékem.
Hotový pudink posypeme skořicí. V chladničce ho lze skladovat 2 až 3 dny.

NUTRIČNÍ POZNÁMKA: Semínka chia byla stravou starověkých Aztéků. Obsahují hodně proteinů, vlákniny, esenciálních mastných kyselin a vápníku. Máčená chia má silné hydratační účinky a vyrovnává hladinu krevního cukru. Vyhýbejte se konzumaci nemáčených semínek, protože mohou způsobit dehydrataci.

Chia semínka můžete zakoupit na 001shop.cz

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

Kde se dá koupit základní ořechové mléko?
jana  |  10.8.2014 09:14

Např. v DM drogerii a v každé zdravé výživě.
Macinka  |  23.8.2014 19:42

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *