Čtyři potraviny pro dobrý spánek

22.10.2014 00:01
Zdravá výživa

Vyzkoušejte místo prášků na spaní, pravidelně k večeři zařazovat následující potraviny. Konzumovat je můžete samotné či ve formě koktejlů, polévek, kaší.

1.) Mandle - Mandle jsou jednou z nejlepších potravin pro léčbu nespavosti, protože jsou výborným zdrojem hořčíku, což je přirozený prostředek na uvolnění svalů a má protistresové vlastnosti.Studie publikovaná v Journal of Research in Madical Sciences v prosinci 2012 zjistila, že suplementace hořčíku by zlepšila subjektivní měřítka nespavosti jako jsou: efektivita spánku, doba spánku a latence usnutí, časné ranní probuzení a podobně a objektivní měřítka nespavosti jako je koncentrace reninu, melatoninu a sérového kortizolu u starších lidí.

2.) Třešně - Třešně a višně a výrobky z nich byly často spojeny s lepší spánkem. Například studie publikovaná v časopisu European Journal of Nutrition v prosinci 2012 zjistia, že dobrovolníci, kteří konzumovali ovocný třešňový koncentrátový džus po sedm dnů měli “významně zvýšený“ celkový obsah melatoninu v moči ve srovnání s kontrolní skupinou. V důsledku toho studijní skupina zažila zlepšení kvality spánku.

3.) Banány - Mnozí lidé jsou často překvapeni, když zjistí, že banány mohou pomoci spát, protože jsou dobře známé pro zvýšení energie. Nicméně, banány jsou také bohaté na hořčík, draslík a tryptofan, které jsou “magické trio“ posilující spánek. Tryptofan je zvláště účinný v tomto ohledu, protože je prekurzorem dvou neurotransmiterů, serotoninu a melatoninu, které modulují spánek.

4.) Ovesné vločky - I když ovesné vločky jsou obvykle spojovány se snídaní, jejich nutriční složení - vysoký obsah hořčíku a draslíku -  z nich také dělá vhodné večerní jídlo. Dokonce i samotná povaha ovesné vločky (teplá, uklidňující a měkká), svědčí o spánku a klidu. Kromě toho, ovesné vločky mají tendenci být smíchány s mlékem, které je jedním z nejznámějších relaxačních nápojů.

Zdroj: PreventDisease

Přidat komentář

 
* *