Káva a žaludeční vředy

19.6.2003 00:00
Zdravá výživa

Máte-li vřed nebo překyselený žaludek, omezte spotřebu kávy normální i bez kofeinu. Neexistuje žádný důkaz o tom, že káva způsobuje vředy, ale je jisté, že podněcuje vylučování kyseliny.

Studie ukazují, že kofein ze třech až šesti šálků kávy podporuje produkci žaludeční kyseliny a pepsinu. Ale stejně silně vylučování kyseliny kupodivu podporuje i káva bez kofeinu. Vředy proto může zhoršit jak káva s kofeinem, tak i bez kofeinu.

Když káva podněcuje sekreci kyseliny, teoreticky by měla zvyšovat i bolest vředů, ve skutečnosti tomu tak často není. Když se výzkumníci ptají pacientů, zda mají nějaké potíže poté, co vypijí kávu překvapivě vysoký počet odpoví, že ne.

Jedna studie provedená na Michiganské univerzitě zjistila, že pacienti s vředy, kteří pijí kávu, si na bolest vředů nestěžují více než ti, kteří nepijí.

Zdroj: Jean Carperová - Potraviny - zázračné léky

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

Článek o ničem..
Michal  |  20.6.2003 15:52

Nejlepši je Bikava !!!
Josef Mareš  |  21.11.2006 17:36

hfkfhgkfhk
jhkf  |  19.2.2009 13:48

www.biocoffe.dxneurope.eu
Káva ano,ale pouze s Ganodermou je bezpečná  |  11.11.2009 16:13

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *

reklama
reklama

reklama

Poslední aktivní témata diskuse

extrasystoly

Komentářů: 5792 | Poslední komentář: 17.5.2012 09:40

A co máte dnes na sobě

Komentářů: 1310 | Poslední komentář: 17.5.2012 09:39

problém s krční páteří

Komentářů: 168 | Poslední komentář: 17.5.2012 09:38

Zánět močového měchýře

Komentářů: 1812 | Poslední komentář: 17.5.2012 09:37

lupus erytematoides

Komentářů: 5527 | Poslední komentář: 17.5.2012 09:36


Posílání novinek

Nechte si posílat novinky o dění na našem serveru.

Kyselina hyaluronová
   
Kde jste: Hlavní stránka > Zdravá výživa > Káva a žaludeční vředy

registrace | přihlásit se