Kořenová zelenina v zimě

15.2.2013 00:01
Zdravá výživa

Organicky pěstovaný celer, petržel, bílá ředkev, pastiňák - to je ta nejlepší zelenina pro zimní měsíce. Dobře se skladuje a obsahuje cenné živiny. Důležitá je však správná úprava.

Pro zachování vitamínů jsou vhodná následná doporučení:

Kupujte pouze zeleninu, která není otlučená či nahnilá.

Zeleninu připravujte raději v páře (vyjímkou je vařená zeleninová polévka). Dušená zelenina si uchová  více vitamínů i výraznější chuť..

Pořiďte si kvalitní nůž - ocelový či keramický. Rez na noži ničí vitamíny. Výhodou keramických nožů je, že na sebe neváže pachy.

Kořenová zelenina, ale např. i brokolice uvolní více zdraví prospěšných živin, pokud je tepelně zpracovaná než syrová.

Kvalitní tuk přidaný do jídla, pomůže při vstřebávání v tucích rozpustných vitamínů (např. betakarotenu z mrkve).

mk

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

Zkuste celer nakrájený jako na drobnější hranolky a osmažený na...
Jirka  |  16.2.2013 18:17

kořenová zelenina je ideální "zimní" potravina, s využitím...
...  |  22.2.2013 10:12

anulevrtule.blog.cz Prosím kouknete se na můj blog Děkuji
Aneta juhanakova  |  13.3.2013 08:48

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *