Léčivé polévky z celého světa: Zelená polévka pro šťastné bříško

3.10.2014 00:01
Zdravá výživa

Tuto polévku můžete konzumovat k snídani, obědu či večeři. Při použití sezónní zeleniny a koření je vhodná pro všechna roční období. Neváhejte do ní přidat konopná semena, avokádo, mandle, nebo kokosové mléko podle vaší chuti a fantazie. Je to rychlé, jednoduché a pro trávící trakt příjemné jídlo!

Suroviny na 4 porce

1 lžíce olivového oleje nebo ghí
2 nasekané stroužky česneku
2, 5 cm oloupaného a nasekaného čerstvého zázvoru,
4 šálky čerstvé cukety (lze použít brokolici, květák, nebo jakoukoliv sezónní zeleninu)
půl kila čerstvých špenátových listů (lze použít jakoukoliv listovéou zeleninu: rukolu, kapustu)
Hrst čerstvého koriandru, hrubě nasekaného
4 šálky vody nebo rostlinného mléka
2 lžičky kari nebo dosha kořenící směsi
Mořská sůl, čerstvá limetková šťáva a pepř podle chuti

Volitelně: přidat konopná semena na ozdobu, sušenky ze lněných semínek, quinoa salát nebo kvalitní celozrnné pečivo

Postup

Rozehřejte ghí nebo olivový olej ve velkém hrnci na středním plameni. Přidejte česnek a nasekaný zázvor, stále míchejte, až průsvitní.

Přidejte kari nebo Dosha směs  a sůl podle chuti. Vařte po dobu 1 minuty.

Přidejte cuketu a za stálého míchání dobře promíchejte. Přidejte tolik vody, aby pokryla cukety; přiveďte k varu a vařte po dobu 10 minutnebo dokud cukety nezměknou.

Použijte mixér a rozmixujte rozvařené cukety se špenátem, lístky koriandru, vodou nebo rostlinným mlékem a semínky konopí. Přidejte další teplou vodu, pokud je polévka příliš hustá. Přelijte zpět do hrnce a přiveďte k varu a dochuťte černým pepřem a vymačkanou limetkovou šťávou.

Podáváme na rozmačkané sušenky ze lněného semínka nebo na salát z quinoi.

Zdroj: MindBodyGreen

Přidat komentář

 
* *