Mořské řasy v kuchyni

31.10.2011 00:01
Zdravá výživa

Řasy jako kelp, dulse, nori a hijiki patří mezi zeleninu s vysokým obsahem bílkovin, vitaminu E a A a jsou obzvláště bohaté na vápník, fosfor, draslík, železo, jód a jiné stopové minerály.

Sti­mulují a posilují pokožku, vlasy i nehty a vyživují endokrinní systém, především štítnou žlázu a nadledvínkové žlázy.

Řasy můžete jíst syrové, když z nich opláchnete sůl, ale v tomto stavu budou nejspíš velmi tuhé. Nejčastěji se přidávají do polévek, opékají k rýži či zelenině nebo se jimi omotává rýže se zeleninou či rybou jako v suši. Suši je japonský pokrm a skládá se z mořské řasy nori, kterou je omotána bílá rýže, do níž je zabalen kousek syrové ryby, případně zeleniny.

Zdroj. Elson M. Haas - jak zůstat zdravý v každém ročním období

Související produkty

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

Proboha, co to je za clanek? To asi psal clovek, ktery o tom moc nevi. Vypada...
kuchar  |  3.11.2011 14:46

Mořské řasy jsou velmi chutné.
Helmut  |  3.11.2011 15:00

Tak ono se neni čemu divit, většina článků tady je od někud obšlehnutá.
Granvin  |  7.11.2011 19:00

Nejen obšlehnutá, ale zhusta i špatně přeložená, ať už po stránce...
Petr  |  8.11.2011 07:56

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *