Pět způsobů, jak připravit brambory na minimu tuku

27.2.2012 00:01
Zdravá výživa

Oblíbené hranolky můžet klidně jíst dál, aniž byste příbývali na váze. Nemusíte je smažit zrovna ponořené do ceného tuku nebo sádla. Používejte nízkotučné přísady a s trochou důvtipu dosáhnete vynikajících výsledků.

Bramborové lupínky: Rozehřejte troubu na 200 °C. Brambory vařte 5 minut, slijte, nechte

okapat a nakrájejte je na tenké plátky. Teflonový plech na pečení potřete trochou oleje. Nasypte plátky brambor do 1 rozšlehaného vaječného bílku, oklepejte je a rozložte po plechu. Pečte z každé strany zhruba 17 minut. 

Bramborovou kaši připravujte s odstředěným mlékem a máslo nahraďte nízkotučnou pomazánkou. 

Brambory smažené na minimu tuku: Uvařte brambory a rozehřejte troubu na 200 °C. V míse smíchejte 1 lžíci olivového oleje a  půl lžičky soli. Brambory potřete olejem, položte na plech a pečte 50-55 minut, až budou křehké. 

Brambory ve slupce podávejte s nízkotučným jogurtem nebo pokapané citronem a okořeněné černým pepřem. 

Pň přípravě brambor ? la boulang?re použijte místo smetany a sýra vývar. Brambory a cibuli nakrájejte na tenké plátky. Plátky brambor dejte na 15 minut do studené vody a rozehřejte troubu na 180 °C. Sceďte je a společně s cibulí osušte. Dejte je do mělké pečicí mísy a posypte pepřem, solí a navrch muškátovým oříškem. Poté zalijte 600 ml zeleninového vývaru smíchaného se stroužkem rozmačkaného česneku. Potřete nízkotučnou pomazánkou a pečte hodinu a půl v troubě. 

Zdroj: Celý život ve formě, nakladatelství Rieder´s Digest Výběr

Přidat komentář

 
* *