Přirozené trávení bez chemie

20.12.2011 00:01
Zdravá výživa

Aby trávení opět fungovalo a abyste nestrpěli zácpou, můžete sáhnout po jednoduchých domácích prostředcích. Vyzkoušejte, co na vás nejlépe působí.

Lněné semeno - Užíváme 2 lží­ce rozdrceného nebo nahrubo umletého semene s půl litrem vody před snídaní a před spaním. Účinek se ještě zvýší, přimícháme-li ovocné pyré a osladíme medem.

Pšeničné otruby - Do půl litru vody dáme 1-2 lžíce otrub; pijeme rá­no před snídaní a večer půl hodi­ny před spaním.

Semeno jitrocele blešníkového - 1 hodinu před snídaní a před spaním užíváme 1 lžíci semene se čtvrt litrem vody.

Mléčný cukr (laktóza) -  Do 1 litru vody dáme 1-2 lžíce cukru, pijeme čtvrt litru  ráno před snídaní a večer 1 hodinu před spaním. (neužívejte, pokud trpíte nesnášenlivostí laktózy).

Sušené ovoce - Jíme denně mezi hlavním jídlem 100 g, například fíky, datle, švestky.

Křenové mléko - Pijeme den­ně, nejlépe večer,1/4 l vlažného mléka s půl lžičkou čerstvého křenu. (neužívejte, pokud trpíte nesnášenlivostí laktózy).

Kysané zelí - Nejen syrové (mléčně kvašené!) zelí, ale i 1 -2 sklenice šťávy z kysaného zelí splní svůj účel. Stejně po­máhá švestková a bezinková šťáva.

Minerální voda s vysokým obsahem síranu - Před snídaní vypijeme 1 velkou sklenici, pijeme nejméně 2-3 litry denně.

Ricinový olej - V případě potře­by užíváme 1-2 lžíce, chuť mů­žeme neutralizovat kouskem chleba nebo sklenicí mléka. Pů­sobí již po 2-3 hodinách.

Hořčičná semínka - Každé rá­no vypijeme 'A, I vody s 1 lžič­kou bílých hořčičných semínek.

Zdroj: Chvilka pro zdraví, nakladatelství Reader´s Digest Výběr

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

Tak já bych ricinový olej rozhodně nedoporučoval, cituji z wiki:...
Mates  |  14.1.2012 13:47

a zkusili jste čistou vodu před jídlem, tak 0,3-0,5 litru, při...
jana  |  2.2.2012 20:42

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *