Prospěšnost hnědé rýže pro zdraví

8.11.2013 00:01
Zdravá výživa

Hnědá rýže nebo-li neleštěná celozrnná rýže je považován za výživný zdroj vlákniny a sacharidů, který přináší širokou škálu živin, jako je vitamin B, fosfor, selen, mangan, draslík a hořčík.

Hnědá rýže pomáhá předcházet rakovině tlustého střeva:
Colon, tj. poslední část trávicího traktu absorbuje vodu a soli z tuhých odpadů. Tudíž vysoké hladiny selenu a obsah vlákniny přítomné v hnědá rýži přispívá ke zdraví tlustého střeva a trávicího ústrojí vůbec.

Hnědá rýže zabraňuje srdečním onemocněním:
Vysoký obsah vlákniny působí proti proteinu angiostensin II způsobujícímu aterosklerózu a vysoký krevní tlak a zabraňuje tak kardiovaskulárním onemocněním.

Chrání před rakovinou prsu:
Hnědá rýže je plná fytonutrientu lingin, který inhibuje růst buněk způsobujících rakovinu prsu.

Reguluje hladinu cukru v krvi:
Vláknina v  hnědé rýži se tráví pomalu, tzn., že doba trávení je delší a dochází k pomalejšímu uvolňování hladiny cukru do krevního oběhu. Tak hnědá rýže udržuje více stabilní hladinu glukózy a může pomoci snížit riziko vzniku cukrovky.

Zdravý nervový systém:
Mikroživina mangan je nezbytná pro zdravou nervovou aktivitu v těle. Hnědá rýže obsahuje hodně manganu.

Zdravá střevní funkce:
Hnědá rýže zabraňuje zácpě, protože obsahuje dostatečné množství nerozpustné vlákniny, která absorbuje více vody do střeva, což způsobí větší pohyby střev a snadné vylučování tělesných odpadů.

Snižuje špatný cholesterol:
Hnědá rýže obsahuje i rozpustnou vlákninu, která zaplní váš žaludek a následně sníží příjem potravy, což pomáhá snižovat špatný cholesterol v krvi.

Hnědá rýže způsobí proti onemocnění dásní, zubů a migrénám.


Pokud se  zajímáte o vaše zdraví, nahraďte bílou rýži celozrnnou hnědou rýží.

Zdroj: Beautyhealthtips

Přidat komentář

 
* *