Spojení příjmu vody a potravy

1.8.2017 00:01
Zdravá výživa

Důležitá otázka je, jakým způsobem spojit příjem vody a potravy. Podívejme se, co se odehrává, když člověk začne jíst. Jak se tradičně stravujeme?

Vezmeme například oběd. Většinou se skládá z prvního, druhého a třetího chodu. První chod je polévka. Pak přichází druhý chod - kaše, brambory nebo jiná příloha k masu či rybě a trochu zeleniny neboli salát. Na závěr, jako třetí chod - čaj, káva, šťáva a třeba i dezert. Takto se stravovala a stravuje většina lidí. Podobné stravováni je však začátkem vašich nemocí. Chcete-li se pomalu a postupně dopracovat do stavu, který oficiální medicína nazývá „nemoc“, při podobném způsobu stravování se vám to podaří. Chcete-li být zdraví, změňte stravovací návyky. Zvláště se to týká dětí.


Dnes se životní tempo natolik zrychlilo, že lidem nezbývá na všechno čas. Snaží se vše udělat rychle, aby toho zvládli co nejvíc, často však šetří čas právě na jídle. Dříve byla přestávka na oběd 48 minut, dobře si to pamatuji. Lidé ve 12 hodin, ať už byli hladoví nebo ne, spěchali do jídelny a stavěli se do řady. Vzali si první, druhý a třetí chod a rychle to všechno zhltli během 10-15 min. Přitom často jedli tak, že stravu téměř ani nerozkousali.


Co se při tom odehrává v žaludku? Součástí vylučovaných trávicích šťáv je i kyselina solná, pepsin a další látky. Kyselina solná se však do středu nerozkousaného sousta nedostane, natráví jen něco na vnější ploše toho kousku. Ne zcela natrávený kousek masa nebo kaše organizmus nevstřebá, prochází dále střevy. Jsou to zbytečně vyhozené peníze za stravu. Takto toho sníte 4-5 krát více, než je třeba pro pocit pohody. Obecně lze říci, že celkový objem stravy na oběd by se měl vejít do dvou dlaní. Na večeři ještě o něco méně.


Důležité je, aby přestávka mezi jídly nebyla kratší než 4 hodiny. Organizmus si musí odpočinout, stejně tak i buňky. Pokud máte pocit hladu v době přestávky, pijte čistou vodu nalačno.


Mimochodem, z hlediska fyziologie se doporučuje 10-15 minut před jídlem vypít 1-2 sklenice osolené vody (1-2 zrnka hrubozrn- né mořské soli na jednu sklenici), během jídla není třeba pít ani doušek vody. Po jídle, pokud jste snědli kaši nebo polévku (polévka je také jídlo), se zkuste obejít minimálně 1 hodinu bez vody. Pokud jste snědli maso, potom je třeba se bez vody obejít 1,5-2 hodiny.


K čemu dochází, když jíte. Mozek - počítač vašeho organizmu - hodnotí, co máte na stole. Aha, je tu kousek masa. Maso je kyselinotvorný produkt, díky němu se silně okyseluje vnitřní prostředí organizmu. Pro trávení masa je třeba, aby kyselina solná byla silnější. Pro trávení kaše stačí, když je koncentrace kyseliny solné slabší. Pro trávení rostlinné stravy potřebujeme ještě slabší koncentraci - taková strava se tráví sama. Konečný výsledek trávicího procesu závisí na tom, jak pečlivě rozmělníte v ústech potravu. Měli bychom rozkousávat potravu tak dlouho, dokud nezmizí její specifická chuť. Věnujte jídlu minimálně 18-20 minut, aby se v mozku mohlo aktivovat centrum sytosti a byl vyslán signál, že jste se nasytili.


Potravu je třeba tedy rozkousat tak, aby se zcela rozmělnila. Pak se žaludeční šťávy dostanou ke každému kousíčku potravy a budou je moci rychleji natrávit. V takovém stavu se potrava rychleji a zcela využije. Když se začnete stravovat podle doporučení, brzy pochopíte, že jste předtím konzumovali 3-5 krát více potravy, než bylo potřeba. Pokud se budete stravovat podle starých návyků, budete i nadále nemocní. Zajistíte lékařům práci.


Při jídle nekomentujte vztahy, nediskutujte, jaký „hlupák“ je váš nadřízený, jak byste vy postupovali na jeho místě a tak podobně. Neplyne z toho žádný užitek, jen to škodí. Jakýkoliv negativní projev snižuje přínos potravy. Potrava je dar bohů. Měli byste se radovat, že ji máte. Lidé to obyčejně nedělají, zabývají se tlacháním. Pokud nedokážete při jídle mlčet, potom raději vyprávějte vtipy nebo mluvte na pozitivní témata. Ne nadarmo naši předkové pronášeli před jídlem modlitby - tímto mu žehnali, zvyšovali jeho hodnotu a pozitivni energii.


Po prvním a druhém chodu přichází na řadu třetí chod. Na stole je šťáva, čaj nebo káva. To je to nejhorší pro vaše zdraví. Pokud jste nepili před jídlem, vody je v organizmu nedostatek a vy teď vypijete některý z uvedených nápojů. Co se stane v organizmu? Rozředíte žaludeční šťávy vyloučené v žaludku pro natrávení potravy. Jejich koncentrace se sníží, a tak nedokáží řádně zpracovat pozřenou potravu.


Pro snadnější pochopení si představte, že stavíte dům a přivezli vám v pytlích cement pro stavbu základů. Podle technolo gického postupu, aby základy byly pevné, se k cementu, písku a štěrku přidává voda v poměru 1 : 5 nebo 1 : 10. Když nebudete osobně přítomni, mohlo by se stát, že si stavitel odveze jeden, nebo dva pytle cementu na vlastní stavbu. Co bude se základy? Budou dostatečně pevné? Nebudou. Jaký bude dům bez pevných základů? Odpověď je zřejmá.
Stejné se stane i vám, když budete pít vodu během jídla a také těsně po něm. Přestaňte s tím. Pokud budete pít vodu nalačno 10-15 minut před jídlem, 1,5-2 hodiny pojidle a ve zbylých časových intervalech (během dne tedy 1,5-2 litry), pak se při jídle pocit žizně ani nedostaví. Voda už bude v organizmu, bude se účastnit látkové výměny.

Zdroj: I.P.Něumyvakin - Žijte dlouho, žijte aktivně  aneb Komplexní medicína od kosmického lékaře, nakladatelství Zvonící cedry




Související články

7 škodlivin v komerčních nealko nápojích

12.8.2014 00:01

Pijte šťávu z hroznů

13.6.2014 00:01

Mýtus o osmi sklenicích vody denně

30.4.2014 00:01

Energetické nápoje mohou poškozovat zdraví dětí a mladých lidí

6.9.2013 00:01

Pijte vodu ve správný čas

4.6.2013 00:01

Pitný režim je základem hubnutí

30.5.2012 00:01

Pitný režim při detoxikaci (jarní, nikoli drogové)

11.5.2010 00:00

Málo pijete? Nezhubnete

9.11.2009 00:00

Káva a čaj mohou ohrozit nenarozené děti

20.2.2009 00:00

Vodoléčba - účinný prostředek na různé neduhy

17.9.2008 00:00

Dobrý čaj pro osvěžení těla i duše

19.3.2008 00:00

Pitný režim aneb Na zdraví!

13.9.2007 00:00

Pitný režim v kostce

27.8.2007 00:00

Benzen v nealkoholických nápojích

20.11.2006 00:00

Pití tří litrů vody denně spíš škodí

7.9.2005 00:00

Pitný režim dětí

20.6.2005 00:00

Kvalitní pitný režim

21.12.2004 00:00

Dlouhodobá konzumace minerálních vod je riziková

6.12.2004 00:00

Sodovka ničí zuby

10.8.2004 00:00

Češi pijí více minerálek s vysokým obsahem solí

29.6.2004 00:00

Pijte vodu!

12.5.2004 00:00

Alkohol v horku neosvěží, naopak vede k dehydrataci organismu

12.8.2003 00:00

Kofein číhá i tam, kde ho nečekáme

30.7.2003 00:00

Vliv alkoholu na mozek

22.5.2003 00:00

Pijeme málo tekutin

28.2.2002 00:00

Nealkoholické pivo není vhodné pro každého

15.6.2001 00:00

Zhubněte pitím vody

1.6.2001 00:00

Omezte nealko nápoje

22.5.2001 00:00

Pitný režim na cestách

7.3.2001 00:00

Pitný režim

27.7.2000 00:00

Na zdraví !

10.4.2000 00:00

Přidat komentář

 
* *