Strava v roli spalovače tuků

8.2.2010 00:00
Zdravá výživa

Mezi přírodními zdroji najdeme celou řadu potravin, které usnadňují či podporují spalování tuků. Jsou to potraviny obsahující pektin, allicin, chrom, draslík, lecitin, CLA (konjugovaná kyselina linoleová) apod.

 

Tyto látky se podílejí na snižování hladiny LDL (špatný cholesterol) v krvi, urychlují metabolismus, odbourávají tuky a brání jejich ukládání, vyvolávají pocit sytosti a snižují chuť na sladké. Navíc celá řada z nich má výrazné detoxikační účinky, protože působí jako antioxidanty (to hlavně).   

"Zázračné pilulky" nabízené jako prostředky k hubnutí obsahují právě tyto látky ve formě výtažků ze zcela dostupných potravin. A proč se cpát pilulkami, když můžeme tyto potraviny přímo využít k přípravě chutných a zdravých jídel, nemyslíte? Většinu těchto potravin všichni dobře znáte.   

Nejznámější  "SPALOVAČE"   

ČESNEK - obsahuje allicin, jenž má antibakteriální účinky. Snižuje hladinu cholesterolu (L D L) v krvi, čímž se podílí na rychlejším spalování tuků.   

CHŘEST - obsahuje draslík, který příznivě ovlivňuje spalování tuků. Dále obsahuje vitamíny skupiny B, vitamín C (antioxidant), beta-karoten. 

ZELENÝ ČAJ - obsahuje draslík a zinek, posiluje metabolismus, blokuje ukládání tuků, má antioxidační účinky. Některé zdroje uvádějí, že jeden šálek zeleného čaje je schopen spálit až 100 kJ energie. 

SÓJA - obsahuje (mimo jiných důležitých nutrientů) lecitin, který odbourává cholesterol. omezuje ukládání tuků v podkoží i v játrech. Velká část populace je však na sóju přecitlivělá. 

BROKOLICE - jako jedna z mála potravin obsahuje chrom, který reguluje hladinu glukózy v krvi, snižuje cholesterol. pomáhá odbourávat tukovou tkáň a zachovávat stabilní svalovou hmotu. 

KYSANÉ ZELÍ - je výborným antioxidantem, pročišťuje organismus, urychluje látkovou výměnu. 

ZÁZVOR - je bohatý na vitamíny (A, C, B) a minerální látky (vápník, fosfor, železo, draslík, sodík a hořčík), podporuje zvýšení tělesné teploty, krevní oběh i trávení. Snižuje hladinu cholesterolu. 

SKOŘICE - má antibakteriální, antioxidační a protizánětlivé účinky. Podporuje a zlepšuje působení inzulinu v tom směru, že umožňuje lepší průnik glukózy do nitra buněk a její proměnu na energii (v mitochondriích).   

CHILLI - zásluhou obsahu kapsaicinu působí jako přírodní dezinfekce. Podporuje metabolismus, snižuje hladinu krevního cukru, stimuluje sekreci žaludečních šťáv. 

OKURKY - mají významný detoxikační účinek, podporují činnost jater, žlučníku a střev. Obsahují velké množství vitamínů a minerálních látek. 

JAHODY - jsou výborným"spalovačem" tuků, snižují hladinu cholesterolu v krvi. Obsahují pektin (vláknina) a vitamín C.

KŘEN - má výrazné detoxikační účinky, je močopudný, čímž velmi dobře přispívá k pročištění or-ganismu, povzbuzuje chuť kjídlu, ulehčuje trávení. Je zdrojem vitamínu C, A, vitamínů skupiny B a mnoha minerálních látek. 

SYROVÁTKA - napomáhá snižování cholesterolu. 

FAZOLE - posilňují činnost kardiovaskulárního oběhu a usnadňují odvodnění organismu. Jsou významným zdrojem vlákniny. 

JABLEČNÝ OCET - podporuje spalování tuků, posilňuje imunitní systém, snižuje chuť na sladké i slané. 

LOSOS - je bohatý na jód, který stimuluje tvorbu hormonů štítné žlázy, které se podílejí na regulaci látkové výměny.  

Zdroj: Vladimír Klescht - Projezte se ke štíhlosti, nakladatelství ComputerPress

Související produkty

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

Zelený čaj piju denně (1 konev), zázvorový čaj s česnekem taky, miluju...
Hela  |  21.3.2010 18:37

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *