Zdravá lehká letní jídla: Tykvové a celerové brambůrky

22.6.2011 00:00
Zdravá výživa

Recept na 2 až 3 porce

PŘÍSADY

1 tykev

1 velký celer

3 polévkové lžíce (45 ml) olivového oleje

1 až 2 čajové lžičky soli

POSTUP

Troubu předehřejte na I80°C nebo na stupeň 4.

Tykev oloupejte, rozkrojte na půlky a vydlabejte vnitřek se semínky. Tykev nakrájejte na 6mm kousky. Oloupejte celer a s dostatečným množstvím olivového oleje nasekejte na malé kousky.

Pečicí plech vymažte olivovým olejem a posypte solí, kousky celeru a tykve pomažte dostatkem olivového oleje. Ujistěte se, že jsou všechny kousky dobře pokryté olivovým olejem.

Pečte v troubě dohněda nebo dokud se nepropečou, asi 30 až 40 minut. Během pečení kousky obracejte, aby se dobře propekly ze všech stran.

Celer je znám také jako celer hlíznatý

Pokud chcete, aby měly domácí “brambůrky“ jinou chuť, přidejte jiné koření, například chilli, oregano a tymián.

Zdroj: Raman Prasad Vaříme zdravě, bez lepku, cukru a mléka

Přidat komentář

 
* *