Zdravotní účinky a potenciální rizika brokolice

5.4.2013 00:01
Zdravá výživa

Brokolice obsahuje značné množství živin, které jsou mimořádně užitečné pro naše zdraví včetně vitamínů A, C, kyseliny listové, vlákniny a vápníku. Tato zeleniny získala popularitu i díky následujícím zdravotním účinkům:

Prevence rakoviny: Brokolice je bohatá na glukorafanin, který je v těle zpracováván na látku schopnou být prevencí rakoviny. Eliminuje bakterii Helikobakter pylori, která je považována za spouštěcí faktor rakoviny žaludku. Zelenina je též bohatá na indole-3-carbinol, který je silným antioxidantem. Brokolice je též prospěšná při bránění rozvoje rakoviny prostaty, prsu, děložního čípku a pro zdraví jaterní tkáně.

Uchovávání zdravého nervového systému: To může být vysvětlováno vysokým obsahem draslíku. Podporuje i lepší činnost mozku. A podporuje správný růst svalů.

Regulace krevního tlaku: To je umožněno obsahu vápníku, hořčíku a draslíku v brokolici.

Snižování cholesterolu: Brokolice obsahuje vysoké množství rozpustné vlákniny, u které je prokázáno, že odstraňuje cholesterol z těla.

Dietní potravina: Díky vysokému obsahu vlákniny odstraňuje zácpu, je prevencí trávicích potíží, brání přejídání a pomáhá udržovat optimální hladinu krevního cukru.

 

Možná rizika užívání brokolice:

Ti, kteří užívají léky na ředění krve, by neměli jíst větší množství brokolice. Mohla by zesílit účinek léků a zvýšit riziko mrtvice.

Konzumace více než dvou hrnků brokolice denně může zvýšit riziko tvorby ledvinových kamenů.

Způsob vaření může snížit množství účinných živin. Doporučuje se jíst brokolice syrovou nebo vařit v páře po dobu 5 minut.

Zdroj: Naturalnews.com

Přehled komentářů

zobrazit všechny komentáře 

Netušil jsem že RAKOVINA je prospěšná?
Robert Herman  |  5.4.2013 08:21

Müsli a brokolice patří do popelnice.
!  |  5.4.2013 08:44

zobrazit všechny komentáře

Přidat komentář

 
* *