10 způsobů jak užívat miso

Miso je velmi zdravé ochucovadlo sladko-slané chuti vyrobené ze sojových bobů, mořské soli a fermentačního činidla, často smíchaná s rýží, ječmenem či jinou obilovinou. Obsahuje plnohodnotné bílkoviny, vitamíny B včetně vitamínu B12, enzymy a střevům prospěšné mikroorganismy. Můžete jím ochutit polévky, pomazánky, omáčky i pizzu.

10 způsobů jak užívat miso

1.      Používejte světlé miso jako náhražku mléka, másla a soli v krémových polévkách.

2.      Pyré s tofu a citronovou šťávou místo zakysané smetany.

3.      Smíchejte světlé miso s octem, olivovým olejem a bylinkami a použijte jako salátový dresing.

4.      Přidávejte nepasterizované miso do marinád, aby se ulehčilo rozložení živočišných proteinů a rostlinné vlákniny.

5.      Použijte tmavé rýžové nebo ječmenné miso ředěné vařící se vodou jako vývar  do polévek z kořenové zeleniny nebo dýní.

6.      Užívejte tmavé miso do zeleninoluštěninových jídel k doplnění množství kvalitních bílkovin.

7.      Udělejte sýr na pizzu obalením pevného tofu žlutým misem.

8.      Vyrobte pomazánku z bílého misa, arašídového másla a jablečné šťávy.

9.      Udělejte si paštiku z tofu, česneku, bílého misa, tahini, citronové šťávy a jedlých mořských řas (např. nori)

10.  Přidejte miso do dipů na jarní závitky a syrovou zeleninu.

Je doporučováno, aby denní dávka díky obsahu soli nepřesahovala dvě čajové lžičky na osobu a den.

Zdroj: www.deliaquigley.com .

 

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Přidat komentář

Reklama

Reklama