Zpráva o stavu

Doktorka.cz nabíhá na nový systém. Prosím omluvte dočasnou zhoršenou dostupnost služeb. Děkujeme!

22 rad, jak omládnout se zdravými potravinami

Strava nás ovlivňuje víc, než si myslíme. Je například vědecky podloženo, že ovlivňuje tzv. biologický věk ? že díky ní naše tělo rychleji stárne či naopak zůstává mladé. A jak tedy jíst správně? Výživový specialista Martin Škába radí, jak na to:

1. Zákaz sladkostem: Omezte a postupně vynechejte zcela sladkosti a sladké nápoje.

2. Voda bez bublinek: Pijte nejvíce neperlivou filtrovanou.

3. Na bílé pečivo zapomeňte: Nahraďte je celozrnným žitným, nejlépe kváskovým.

4. Místo krávy kozu: Omezte kravské mléčné výrobky a nahraďte je kozími.

5. Omezte maso: 4 porce za týden stačí. „Vyvarujte se kuřecího masa ze supermarketů, kupujte raději ty domácí a nejlépe na doporučení.

6. Objevte bílkoviny: Najdete je i jinde než v mase, například v rybách, vejcích, luštěninách, fermentované sóje, výrobků z vaječných bílků,....

7. Odšťavňujte: „Zeleninové a ovocné šťávy jsou plné vitamínů, minerálů, fytoživin, ale také enzymů a antioxidantů, které omlazují tělo. Dejte si každý den 0,3 - 0,5 dcl čerstvých šťáv z 5 druhů ovoce a 5 druhů zeleniny a brzy pocítíte pozitivní účinky,“ radí Martin Škába.

8. Kvašená je dobrá: Zařaďte do svého jídelníčku kvašenou zeleniny (zejména kysané zelí), která působí na tělo doslova blahodárné.

9. Vyzkoušejte sójové výrobky: Zejména Tempeh - fermentovaný sójový sýr. Je skvělým zdrojem bílkovin, tedy jím můžete bez problémů i několikrát týdně nahradit maso.

10. Zelený ječmen odkyseluje: „Zelený ječmen pomáhá s celkovou acidobazicitou neboli kyselostí těla a působí na tělo silně zásadotvorně,“ vysvětluje Martin Škába.

11. Alfa je omega-3: Omega-3 mastné kyseliny, nejčastěji formou ryb a zdravých olejů (makadamový, lněný, konopný, mandlový...), třeba na zálivky do salátů. V teplé kuchyni používejte olivový a rýžový.

12. Jezte semínka: Lněná, slunečnicová nebo dýňová semínka pozitivně ovlivňují produkci pohlavních hormonů a pomáhají „čistit střeva“.

13. Doplňte zinek: Dobrým zdrojem tohoto minerálu potřebného k produkci testosteronu jsou mořské plody, vejce, pšeničné klíčky...

14. Ořechy vám dají energii: Zpestřete si jídlo nesolenými ořechy para, kešu, vlašskými nebo mandlemi. Díky velkému množství energie jsou skvělými pomocníky nejen pro zdravý cévní systém.

15. Ke každému jídlu zeleninu: Snížíte glykemický index stravy a ušetříte práci slinivce břišní.

16. Špenát pro lásku: Obsahuje mnoho vitamínu E, který je hlavní činitel při produkci pohlavních hormonů v těle a říká se o něm, že je přírodní afrodiziakum.

17. Nebojte se plodů moře: Zdravé jsou zejména ústřice. Konzumujte pravidelně čerstvé ryby, které váš mozek naladí na správné vibrace.

18. Konzumujte čerstvé ovoce denně: Obsahuje mnoho vitamínu C (zejména kiwi, citrusy, černý rybíz a jahody) a vy byste ho denně měli přijmout alespoň 500-1000mg vit C.

19. Zázračná grepová jadérka: Každé ráno si dejte sklenici vody s extraktem z grepových jadérek.

20. Talíř na tři díly: Při skladbě svého talíře myslete na to, že by v něm měla být vždy z  1/2 zastoupena zelenina, z 1/4 bílkoviny a z 1/4 sacharidy.

21. Kousejte důkladně a jezte pomalu.

22. Tři hodiny pauza: Nechte své tělo vytrávit, jezte maximálně každé 3 hodiny, ne dříve.

Zdroj: www.skaba.cz

Komentáře (2)

  • Obrázek uživatele Markéta
    Markéta (anonym)

    U mnoha potravin a nápojů chybí uvedené důvody proč tuto potravinu nekonzumovat. Čemu vadí bublinková voda? Nebo třeba uvést, že ani s ovocem by se to nemělo přehánět, protože ničí zubní sklovinu? Potravinám a nápojům se věnuje např. i web kyselapravda.cz. Markéta, GSK

    Srp 31, 2014
  • Obrázek uživatele !
    ! (anonym)

    Aby jste se z těch zdravejch potravin neposrali!

    Srp 31, 2014

Přidat komentář

Reklama

Reklama