3 potraviny, které obsahují vitamín D

Vitamín D se v těle vytváří především pomocí sluníčka. V zimních měsích jeho hladina v organismu klesá, je proto vhodné snažit se ho doplňovat naší stravou. Pokud tak učiníte, pomůžete zvýšit hustotu a pevnost kostí. Lidé mohou dokonce snížit riziko některých dalších běžných chorob, včetně Alzheimerovy choroby a obezity. Existují dokonce i studie, které naznačují, že vitamín D může zabránit vzniku deprese.

Tučné ryby - losos , halibut , tuňák

Větší, tučné ryby prokazatelně obsahují velké množství vitaminu D.  Spotřebitelé dbající o své zdraví mohou zařadit pravidelně několik porcí těchto ryb do svého jídelníčku .

Vejce - včetně žloutků

Celá vejce včetně žloutku obsahují značné množství vitamínu D.

Obohacené mléko

Mléko obsahuje  malé množství vitaminu D, více v letních měsících. V zimních měsích lze zařadit do jídelníčku mléko speciálně obohacené o vitamín D.

Další informace: http://www.naturalnews.com/042960_vitamin_D_healthy_diet_essential_nutri... # ixzz2lAWGafB1

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Komentáře (18)

  • Obrázek uživatele euroGeeN
    euroGeeN (anonym)

    Správně, výživa je individuální záležitost. Každému pomůže něco jiného. Ale hlavně přirozená strava, nikoliv bobule nebo přírodní zázraky v tabletách či koktejlech. Zkuste přirozené hubnutí hledat i za pomocí znalosti své DNA. Už to je dostupné i běžným smrtelníkům.

    Feb 04, 2014
  • Obrázek uživatele Ilona
    Ilona (anonym)

    No aby člověk doplnil vitamín D, tak by toho musel sníst opravdu kvanta. Na to jsou doplňky a vitamíny, protože někdy není možné je doplnit jinak.

    Bře 08, 2018
  • Obrázek uživatele Anna
    Anna (anonym)

    Co jsm se dívala, tak se hodně doporučuje vigantolvit. Já s ním teda zkušenost nemám ani jsem nikdy déčko přes zimu nebrala, ale co jsem se dívala na popis na co všechno je, tak bych asi měla.

    Bře 17, 2018
  • Obrázek uživatele ha ha
    ha ha (anonym)

    Co jsm se dívala, tak se...ha ha ha....zase víme čemu se vyhnout.

    Bře 17, 2018
  • Obrázek uživatele Milena
    Milena (anonym)

    vitamín D se bere hlavně kvůli nedostatku slunčního záření, protože to je hlavné zdroj vitamínu D a nejkrizovější je to přes zimu, takže je vhodné doplňovat aspoň v tomto období. Dívala jsem se na popis vigantolvitu a je teda prospěšný pro víc věcí www.vigantolvit.cz

    Bře 24, 2018
  • Obrázek uživatele :-)
    :-) (anonym)

    vitamín D se bere hlavně...Teď to ale není aktuální. Je jaro a sluníčko dnes svítilo celý den dealerko.

    Bře 24, 2018
  • Obrázek uživatele Milena
    Milena (anonym)

    jsou tací co ho mají nedostatek a nebo také ti, co se tak často slunci nevystavují, jako třeba starší lidé, jojo, to je neznalost

    Dub 05, 2018
  • Obrázek uživatele hm
    hm (anonym)

    jsou tací co ho mají...Dokud může starší člověk vyjít, na slunce jde. Na lavičku, balkon, do okna. Nechá se dovézt. Denně stačí půl hodiny a slunce má svítit na 20% těla, jestli se teď nepletu. Najde se vždy způsob, netřeba se ládovat reklamovanou chemii.

    Dub 05, 2018
  • Obrázek uživatele doporučuji přečíst
    doporučuji přečíst (anonym)

    https://seznamte.se/a/vitamin-d-nezbytna-vyziva-ze-slunce/

    Dub 05, 2018
  • Obrázek uživatele Stačí užívat rybí tuk
    Stačí užívat ry... (anonym)

    Ne OMEGA-3, tam není. Rybí tuk se dneska pro nepříjemnou chuť dělá v kapslích. Kdo nemá rád kapsle, může si dát tresčí játra. Jedna krabička má kolem 6000 U.I. To je doporučená dávka tak na měsíc.

    Dub 06, 2018
  • Obrázek uživatele Míla
    Míla (anonym)

    Déčko obsahují vajíčka, mlíko, ryby ... ale už nikde nikdo nepíše to, že tělo musí potraviny nejprve metabolizovat a až poté to účinkuje na kosti a svaly, proto se volí doplňky a přípravky, které vitamín D obsahují taky, ale ten proces tam je mnohem kratší

    Dub 06, 2018
  • Obrázek uživatele Ilona
    Ilona (anonym)

    jak se tu píše ... slunce je obrovským zdrojem vitamínu D a pokud člověk nemá možnost z něj čerpat, tak je jasné, že sáhné po nějakém přípravku .. nechápu, proč to někteří odsuzují.. dívala jsem se, že se tu psalo o vigantolvitu, vigantolu a jiných přípravcích, však proč ne .. víte vůbec jaké jsou následky, když tělo nedostaen vitamín D ? .. osteoporóza a tak dále

    Dub 14, 2018
  • Obrázek uživatele A
    A (anonym)

    jak se tu píše ... slunce...proč to píšeš, když venku řádí slunce jako pominutý?

    Dub 14, 2018
  • Obrázek uživatele Ilona
    Ilona (anonym)

    Z toho důvodu, že třeba starší osoby nemají a nebo nemůžou na přímé sluníčko, aby kůže dostala dávku vitamínu D.

    Kvě 01, 2018
  • Obrázek uživatele a
    a (anonym)

    Z toho důvodu, že třeba...proč jsou jich plná města??? Když nemohou ven na slunce. Navíc je nikdo nenutí být na slunci v poledne, stačí kolem 15 hodiny na 20 minut.

    Kvě 01, 2018
  • Obrázek uživatele Alena
    Alena (anonym)

    Vím že déčko obsahují ryby a vejce ale co jsem četla tak není na škodu když se bere tento vitamín i umělě, protože z jídla to tělo nějak dýl a hůř zpracovává

    Črv 17, 2018
  • Obrázek uživatele Ilona
    Ilona (anonym)

    Konzultovala jsem to s lékařem a ten je spíše pro doplňování vitamínu D takhle uměle právě kvůli tomu, jak ho tělo zpracovává. Proto bych proti vigantolvitu a jiným doplňkům nic neměla.

    Zář 12, 2018
  • Obrázek uživatele Simona
    Simona (anonym)

    však dneska ho bere nespočet lidí tak nevím co se tu řeší, můžeme být vůbec rádi že je něco takového k dostání jinak by většina z nás trpěla nějakými problémy .. hlavně teda osteoporózou

    Lis 21, 2018

Přidat komentář

Reklama

Reklama