3 výhody, které získáte při klíčení semen

Naklíčením semena získávají větší výživovou hodnotu a lepší stravitelnost, jelikož díky aktivizaci enzymů dochází k naštěpení základních živin.  Co vše pozitivního se s naklíčenými semeny stane?

 

Když semena naklíčíte, tak:

    1. Snížíte obsah kyseliny fytové v obilovinách a luštěninách. Kyselina fytová se váže na pro tělo důležité minerály a snižuje jejich využití organismem. Z naklíčených semenech získáte lehce dostupné a vstřebatelné železo, hořčík, měď, vápník a zinek.

    2.  Některé hůře stravitelné bílkoviny se přemění na aminokyseliny.  To může výrazně snížit střevní plynatost nebo nadýmání, které u některých lidí doprovází konzumaci fazolí.

    3. Klíčení zvyšuje několikanásobně obsah vitaminu B ve fazolích, zejména B2, B5 a B6, někdy až 800%! V naklíčených semínkách roste i obsah dalších vitamínů A, C a E.

Namáčet můžete zrna, semena i ořechy.

Autor: mk

 

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Přidat komentář

Reklama

Reklama