5 nejlepších potravin pro klidný spánek

Následující potraviny mohou pomoci uvolnit napjaté svaly, ztišit bzučení mysli a /nebo podpořit produkci ulidňujících, spánek indukujících hormonů - serotoninu a melatoninu.

1.Třešně - čerstvé či sušené třešně jsou jedním z mála přirozených potravinových zdrojů melatoninu, chemické látky, která řídí v těle vnitřní hodiny regulující spánek. Vědci, kteří testovali třešňový koláč a zjistili vysoké hladiny melatoninu, doporučili jíst ho asi hodinu před spaním.

2. Mandle - hrstka těchto pro srdce zdravých ořechů může pomoci při usnutí, protože mandle obsahují jak tryptofan, tak pěknou dávku svaly relaxujícího hořčíku. Mají tu výhodu, že dodávají bílkoviny, které mohou pomoci udržet stabilní hladinu cukru v krvi během spánku.

3. Med - Přidávejte trochu medu do bylinného čaje. Spousta cukru je stimulující, ale trochu glukózy řekne vašemu mozku, aby přestal produkovat orexin, nedávno objevený neurotransmiter, který je spojen s bdělostí. Med může podporovat relaxaci a pomůže vám v noci spát. Přírodní cukr nacházející se v medu zvyšuje hladinu inzulínu mírně a umožňuje tryptofanu vstoupit snadněji do mozkových buněk. Konzumace lžíce medu před spaním vám pomůže získat klidný spánek.

4. Lněné semínko -  Zkuste přisypat 2 lžíce těchto zdravých malých semen na dobrou noc do ovesných vloček. Jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny, přírodní vzlepšovadla nálady. Mnoho lidí si všimnulo, že jen 1 lžíce lněného oleje 1 hodinu před spaním podporuje hlubší spánek. Obecně platí, že mastné kyseliny jsou zapojeny v navození a udržování spánku. Existují různé kategorie mastných kyselin, které potřebujeme: omega-3, omega-6 a omega-9 mastné kyseliny. Všechny tři typy mastných kyselin hrají roli při spánku. Lněný olej je bohatým zdrojem všech tří z nich.

5. Banány - Jsou prakticky prášky na spaní ve slupce. Draslík a hořčík jsou přírodní myorelaxancia a banány jsou dobrým zdrojem obojího. Také obsahují aminokyselinu L-tryptofan, která je přeměněn na 5-HTP v mozku. 5-HTP pak je převeden na serotonin (relaxační neurotransmiter) a melatonin.

Zdroj: Prevent Disease

Komentáře (2)

  • Obrázek uživatele Jak?
    Jak? (anonym)

    Dobře?Nebo,jak to chcete,pane doktore!Máte plnej stav,nebo ne! MÁME,vždycky! Tak jak??! Helejte,pani marnotná,co vám vlastně je!? To vy,?mně!? Tak jinak,pani!ZUSTAŇTE EŠTĚ CHVILKU,MY VÁM EŠTĚ DÁME LAUFEČEK? Nee.TAK,DOBRÁ,MY jen tak...

    Zář 09, 2013
  • Obrázek uživatele Tjo
    Tjo (anonym)

    To bylo vostrý,lauf cejtiš eště druhej den!Mně to taky udělali,zdrh sem.A je mi dobře!

    Zář 09, 2013

Přidat komentář

Reklama

Reklama