Brainfood - potrava pro mozek

Pod slůvkem "brainfood" si představíme všechny potraviny, které nám pomá vat lepších duševních výkonů, jako je schopnost koncentrace a zapamatování (dc a obsahují látky, jež chrání mozek.

Dnes již víme, že správný výběr stravy má takový vliv na funkci mozkových chom se nacházeli v dobré duševní pohodě. Rozdíl nespočívá jen v samotné str v tom, v jakém čase jíme.

Lidé vždy hledali ty správné potraviny, který by zvýšily jejich výkonnost. Jedli chy, protože obsahují cenné látky. Studenti často konzumují ořechy a sušené ovoce pro ně "duševní potravou". Vločkovou kaši dostávají především děti, protože pí chytřejší. Jedná se přitom jen o pohádky, nebo opravdu můžeme volbou správn; přispět k lepším výkonům a zároveň chránit mozek?

Existuje celá řada potravinových složek, které mají prokazatelný vliv na nai činnost. Mnoho potravin obsahuje velké množství speciálních látek, které neje mozkovou činnost, ale zároveň působí jako ochranná látka. Můžeme je nazýv; výrazem "brainfood" - potravou pro mozek.

Ovesné vločky

Ovesné vločky jsou typickou obilninou, která posiluje mozkovou a nervovou bohaté na vitamin B, hořčík a cholin, ale také obsahují celou řadu esenciálních a: např. tyroxin, který je životabudič těla a je základem pro tvorbu dopaminu. V příznivě na duševní i tělesnou výkonnost a snižují stres.


Ořechy

Ořechy jsou z důvodu obsahu velkého množství nenasycených mastných k minu E obzvlášť důležité pro mozek. Současně obsahují velké množství vitar působí jako "životabudič". Zvyšují pozornost a schopnost učení, posilují pam funkce. Lískové ořechy, mandle a vlašské ořechy obsahují také kyselinu listovou. I hují velké množství vitaminu E. Vlašské ořechy mají nejvyšší podíl nenasycený kyselin. Ale pozor! Ořechy obsahují hodně tuku!


Músli

Můsli je duševním cvičením: Výzkumy poukazují na to, že snídaně, která ob tek vlákniny, činí člověka nejen šťastnějším, ale také se cítí fit a lépe se vyhýbá s ňuje také únavě, a to už po pravidelné týdenní konzumaci.

Ryby

Ryby a obzvlášť mořské ryby jsou důležitou potravou pro mozek. Obsahují velké množství omega 3 mastných kyselin, které zajišťují optimální nervové funkce. Zabraňují také vzniku zánětlivých procesů v mozku a mají pozitivní efekt na regeneraci buněk.


Špalda

Špalda obsahuje stejně tak jako ostatní celozrnné druhy velké množství vitaminů, minerálních látek a stopových prvků. Tuk obsažený v klíčcích posiluje myelinová vlákna v nervech, v důsledku čehož se stává nervový systém stabilní.


Sója

Sója je doslova zázračná luštěnina, obsahuje lecitin, mnoho důležitých aminokyselin, které jsou potřebné k přenosu neuronů, a také obsahuje hodně složenin mastných kyselin. Konzumace sóji vede ke snížení hladiny cholesterolu. Fytoestrogeny, které jsou v ní obsaženy, mohou také pravděpodobně snížit riziko vzniku Alzheimerovy choroby.


Jablka

Jablka jsou pravou antioxidační bombou. Obsahují velké množství vitaminu C v přírodním stavu. Pod slupkou se nachází pektiny, které chrání nervové buňky. Čerstvá jablka chrání mozek, obzvlášť před volnými radikály. Pravidelnou konzumací jablek se můžete vyhnout degenerativním onemocněním, jako jsou Alzheimerova choroba nebo Parkinsonova nemoc.


Zdroj: Ingrid Kiefer, Udo Zifko - Hýčkejte svou paměť, nakladatelství Cpress

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Související produkty na 001shop.cz: 

Komentáře (6)

  • Obrázek uživatele majhan
    majhan (anonym)

    Článek by byl asi dobrý, ale pro tu obrovskou chybovost v textu v řádu desítek a vypadnutá celá sousloví, je dost nesrozumittelný. Vlastně mu rozumí jen ten, kdo se už danou oblastí zabývá sám déle, takže se míjí účinkem - cílem informovat neinformované. Škoda, právě v téhle oblasti by bylo třeba dost kvalitní osvěty.

    Lis 12, 2008
  • Obrázek uživatele Alois
    Alois (anonym)

    Článek je skutečně minimálně srozumitelný pro obrovské množství chyb. Jedná se asi o legraci, nebo byl pisatel(překladatel) opilý nebo zfetovaný. Skutečně nepěkná reklama pro tyto stránky.

    Lis 12, 2008
  • Obrázek uživatele Jiřina
    Jiřina (anonym)

    Opravdu se tento článek špatně čte a je nesrozumitelný

    Lis 12, 2008
  • Obrázek uživatele Kuliša
    Kuliša (anonym)

    Škoda,že je tak zajímavý článek tak špatně srozumitelný.

    Lis 12, 2008
  • Obrázek uživatele vera
    vera (anonym)

    Take se pripojuji k hodnoceni a verim , ze alespon nekdo z redakce si tyto pripominky precte , clanek opravi a uverejni znova.

    Lis 12, 2008
  • Obrázek uživatele Kaka
    Kaka (anonym)

    Kterej dement to psal,vim akorat...

    Kvě 28, 2018

Přidat komentář

Reklama

Reklama