Pohanka k nám doputovala z jihovýchodní Asie a svůj název získala od slova pohan ? za ty byli totiž považováni tatarští bojovníci, kteří ji sem přivezli. Jde o pohanku, zázračnou bezlepkovou potravinu, která nyní zažívá svůj návrat do síně slávy. A to zaslouženě.
V závislosti na geografických podmínkách se jako hlavní zdroj NaCl používá sůl kamenná (těží se v solných dolech, pro konzumaci je často jodidována s cílem prevence onemocnění štítné žlázy), mořská (získává se odpařováním mořské vody) nebo z různých jiných přírodních zdrojů NaCl (například himalájská sůl).
Přinášíme tip na lehký letní pokrm z cizrny. Cizrna neboli římský hrách patří mezi nejkvalitnější luštěniny. Je nepostradatelný pro vegetariány a doporučuje se ke konzumaci dětem a těhotným ženám. Kvalita semen je daná vysokým obsahem polysacharidů, bílkovin a vlákniny (5 - 19 %). Z hlediska aminokyselinového složení je cizrna dobrým zdrojem lysinu (cca 7 %).
Hledáte inspiraci na rychlé prázdninové vaření? Přichystejte si pro děti překvapení ve formě jídel, které milují. A při přípravě sáhněte po kvalitní zelenině a ovoci Dione z tradičních pěstitelských oblastí ve středních Čechách. Díky rychlé sklizni, pečlivé selekci a šokovému zmrazení bez použití jakýchkoliv konzervantů nebo barviv dostanete na stůl to nejlepší z českých sadů a záhonů. Tentokrát uvařte dětem písmenkovou polévku, mini pizzy se špenátem, čokoládové palačinky s tvarohem a ovocem a kokosové vafle s ovocem.
Horké letní počasí svádí k sladkému potěšení a odpočinku od pravidel. Proto dopřáváme dětem u vody zmrzlinu, na výletě bonbóny, k svačině kupovanou ovocnou přesnídávku a před množstvím obsaženého cukru raději na chvíli zavřeme oči. Zkuste to tentokrát jinak - stejně lahodně, ale mnohem zdravěji. Dejte letošním prázdninám osvěžující melounovou chuť, které děti propadnou. Odměňte je dobrůtkami bez zbytečného cukru a se spoustou vitamínů.
Pankreas (slinivka břišní) je velmi důležitou součástí trávicího systému, protože pomáhá pomocí enzymů trávit bílkoviny, sacharidy a lipidy z přijímané potravy. Když je váš pankreas zdravý, hladina cukru ve vašem organismu je řádně regulována. Následující potraviny mohou vašemu pankreasu pomoci správně vykonávat své funkce.
Zelenina kromě toho, že jídlo oživuje, zaručuje vyváženou výživu se správným množstvím vitamínů a minerálních látek. Nedostatečné množství zeleniny a ovoce může mít negativní dopady na zdraví. Tělo začne vysílat signály, že mu něco chybí.

Stránky