V článku Nebezpečná zácpa byly uvedeny příčiny a následky zácpy. Pokud není příčinou zácpy fyzické onemocnění, dá se zácpa odstranit změnou stravovacích návyků. Na následujících řádkách uvedeme hlavní zásady a několik speciálních rad.
Potravinářské přísady nejčastěji označované jako E číslo jsou nejtestovanější a podléhají přísné kontrole. Měly by tedy být neškodné a neohrožovat zdraví. Přesto u některých lidí způsobuje podráždění, které se projevuje například svědivou vyrážkou nebo u astmatiků záchvatem. Další nežádoucí účinky mohou být horečka, rozostřené vidění, senná rýma, žaludeční nevolnost, dušnost, nevolnost, závratě, bolesti hlavy a bušení srdce.
Na záhoncích našich zahrádek můžeme v květnu již nalézt plno zdraví prospěšných dobrot. Pochutnáme si, avšak jak nám mohou být ředkvičky, kedlubny, salát či jahody prospěšné, si při tom moc neuvědomujeme. Když ale děláme něco vědomě, je to prý mnohem účinnější. Proto si povíme, jaké blahodárné účinky na náš organismu může mít zelenina ze zahrádky.
Jedno je jasné - bez tuků zdravě žít nemůžeme. Diety, vyhýbající se jakékoliv formě tuku, mohou být zdraví velmi nebezpečné. Na druhé straně nadměrná konzumace tuků či příjem těch nesprávných tuků je rizikovým faktorem cévních a srdečních chorob, obezity a některých druhů rakoviny. Takže jaké tuky známe, čím jsou pro nás důležité a jak nám mohou škodit?
Všechny dávné kultury kladly obdělávání půdy a výživu na prvé místo. Zabývaly se těmito dvěma oblastmi nejenom v rámci každodenního života, ale i v náboženství, literatuře a výtvarném umění. Po tisíciletí tvořila vařená nebroušená zrna základní potravu.
V Indii dobře vědí, že člověk, který vaří, vkládá do jídla v procesu jeho přípravy svoji vlastní duchovní energii. Tato jemná nehmatatelná energie se pak přenáší i na strávníky. Na kuchaři proto leží velká zodpovědnost. Svojí prací může ovlivňovat nejenom tělesné pocity a zdraví lidí, pro které vaří, ale dokonce i jejich psychické rozpoložení a duševní zdraví.
Mazdaznan je starobylá praktická metoda, která učí harmonickému, přírodnímu a spirituálnímu způsobu života.Jedná se o systém náboženství, filosofie, vědy a sociologie. Praktickou část tvoří dechová cvičení, vegetariánská strava, modlitby a rytmické zpěvy.
V syrových potravinách se nachází velké množství vitamínu, minerálů, enzymů a dalších pro lidské zdraví prospěšných látek. Přesto základní suroviny zpracováváme, vaříme, pečeme, smažíme... Některá úprava zvýší množství důležitých látek v pokrmu či zneutralizuje některé škodliviny, jiná zničí všechny termolabilní živiny a vytvoří dokonce látky pro tělo velmi nebezpečné.
Pokud jste si někdy přinesli domů štěňátko, jistě si pamatujete, jak vás chovatel nabádal,aby jste po několik dní zachovali jídelníček, na který bylo zvyklé. Pokud byste jeho stravu rychle změnili, mohlo by se to projevit průjmy a jinými zdravotními potížemi. Pokud se vy někdy rozhodnete z nějakého popudu přejít na jinou životosprávu, měli byste to činit opatrně a postupně. Lidé, kteří se rozhodnou ze dne na den stát vegetariány či dokonce fruktariány, se mohou dočkat i závažné poruchy zdraví.

Stránky