Co může způsobovat nedostatek zeleniny

Zelenina kromě toho, že jídlo oživuje, zaručuje vyváženou výživu se správným množstvím vitamínů a minerálních látek. Nedostatečné množství zeleniny a ovoce může mít negativní dopady na zdraví. Tělo začne vysílat signály, že mu něco chybí.

Nedostatek vitamínu C může vyvolat vznik modřin, krvácení dásní a zkracovat dobu uzdravování. Jeho přísun můžeme zajišťovat konzumací paprik, listové zeleniny, rajčat, brokolice, zelí či kapusty.

Nedostatek kyseliny listové může vyvolávat chronickou únavu a anemii. Proto je dobré doplňovat vitamín B konzumací zeleniny se zelenými listy a s obsahem škrobu, jako jsou fazole, čočka a chřest.

Jestliže nejíme dostatek zeleniny, chybějí nám vitamíny, které tyto potraviny dodávají, a to se může negativně projevit na imunitním systému. Organismus tak nedokáže přemoci viry. “Naplňovat ledničku listovou zeleninou je zdravý a přirozený způsob, jak bojovat proti infekci, protože tato zelenina je vynikajícím zdrojem vitamínu C, který pomáhá tělu budovat si obranné reakce a čelit volným radikálům. Zkracuje rovněž dobu rekonvalescence,“ zdůrazňuje dietoložka Abby Sauerová.

Jistá občasná zapomnětlivost se může objevit v každém věku, ale postupné slábnutí mozkových funkcí a nižší výkonnost mozku mohou být příznakem nedostatku výživných látek.

Lutein, výživná látka, která pomáhá zlepšovat schopnost učení a paměť, se vyskytuje v různé listové zelenině, ale také v karotce, v brokolici, v kukuřici a v rajčatech,“ upozorňuje Sauerová. Jestliže svou stravu každý týden obohatíme o tyto druhy zeleniny, zajistíme mozku výraznou stimulaci.

Výživa může hrát také zásadní roli ve schopnosti organismu reagovat na stres. Zánět je přirozenou odpovědí organismu na stresové situace. Je tedy vhodné organismu dodávat potraviny s protizánětlivými vlastnostmi, jako je například losos nebo tuňák, které jsou bohaté na nenasycené mastné kyseliny, a listovou zeleninu a papriky, které obsahují antioxidanty, polyfenoly a karotenoidy.

Ovoce a zelenina obsahují vlákninu, která navozuje pocit sytosti, takže pak toho sníme méně. “Většina ovoce a zeleniny má také nízkou kalorickou hodnotu, a to je velká výhoda, když chceme shodit nějaký ten kilogram,“ uvádí doktorka Emily Rubinová z univerzitní nemocnice Thomase Jeffersona.

ČTK/Corriere della Sera

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Komentáře (2)

  • Obrázek uživatele katerina15
    katerina15

    Doplňujte konzumaci zeleniny vhodnými přírodními produkty, které obsahují obrovské množství vitaminu https://www.moringacaribbean.cz/moringa-products

    Čer 11, 2018
  • Obrázek uživatele ?
    ? (anonym)

    no fůůůj, není nad čerstvou zeleninu ze zahrádky. A teď začíná všude být, strč si někam ty své reklamy.

    Čer 11, 2018

Přidat komentář