Jak pokrýt potřebu vápníku?

Všechny sušené byliny obsahují hodně vápníku. Zatímco mají např. jablka 7 mg/100 g, má tymián 2070 mg a majoránka 2500 mg!

Hodně vápníku obsahuje i mák (jen bio) 1460 mg a čaj Lapacho 4500 mg.

Příznaky extrémního nedostatku vápníku je v noci "mravenčení" v rukou či pažích nebo jejich necitlivost. Dalším příznakem jsou měkké a lámavé nehty. Pak bychom se měli snažit omezit přísun hořčíku a zvýšit příjem potravin, obsahujících víc vápníku, protože hořčík může dále snížit nízký obsah vápníku v krvi.


Mnohem častější nedostatek hořčíku se projevuje hlavně jako křeč v lýtkách, srdeční křeč, poruchy srdečního rytmu, slabé nervy, strach apod.


Všechny obilniny a jim podobné potravinové plodiny obsahují víc hořčíku než vápníku, přičemž nejvyšší obsah hořčíku má proso a celozrnná rýže. Všechny druhy zeleniny a saláty obsahují víc vápníku než hořčíku, takže se zelenina a obilniny dobře doplňují.


Zdroj: Christine Heideklang - Nebezpečné plísně kolem nás, nakladatelství Pragma

Komentáře (5)

  • Obrázek uživatele SPF10
    SPF10 (anonym)

    to jako ten vapnik obsahuje jen bio mak, normalni ne???

    Bře 23, 2007
  • Obrázek uživatele Esmeralda
    Esmeralda (anonym)

    To je reklamní blud,samozřejmě,že vápník obsauhuje i obyčejný mák,ráno bulku s dvěma plátky tvrdého sýru a tvarohovou pomazánkou k tomu meltu s mlékem nebo kakao a na odpolední svačku jogurt s mysli se sezamem a máš vápníku až nad hlavu.

    Bře 23, 2007
  • Obrázek uživatele Toňa
    Toňa (anonym)

    V celé věci je ovšem háček, protože tvrdý sýr, tvaroh a jogurt jsou koncentrované živočišné bílkoviny. K jejich trávení tělo vápník spotřebovává. To samé se týká i koncentrovaných rostlinných bílkovin, které rovněž tělo odvápňují, pokud jsou používány ve větším množství. Např. sojový sýr tofu a tempeh. Přečti si ve výčtu Související články ten, který má název "Vápník vás neuchrání před osteoporózou!". http://zdravi.doktorka.cz/vapnik-vas-neuchrani-pred/

    Bře 25, 2007
  • Obrázek uživatele Pája
    Pája (anonym)

    O tom hořčíku píše Ing. Janča přesný opak - že hořčík je potřebný k tomu, aby se vápník vstřebal, a obdobně vápník pomáhá ke vstřebání hořčíku.

    Bře 25, 2007
  • Obrázek uživatele Laura
    Laura (anonym)

    Měla bych zajímavý recept pro všechny, které trápí nedostatek vápníku. Ano, vápník z mléka se velmi špatně vstřebává. Zato dobře se vstřebává z rostlin - mák, salát, květák, luštěniny. Jeden lékař zabývající se přírodní medicínou mi doporučil rozmixovat kopřivy ve vodě, nechat ustát, zcedit. Popíjet 3x denně po 1 dcl. VŘELE DOPORUČUJI!!Vydrží 3 dny v ledničce. opravdu pomáhá, stačí 3 denní kůra a pocítite posílení zubů. Trpěla jsem velkou kazivostí a zuby se opravdu zlepšily. Tuto kůru doporučuji 1 - 2x za měsíc. dále můj lékař dopručoval také melasu, ale ta je zase sladká, dráždí zuby. Takže se mi více osvědčil kopřivový výluh.

    Zář 27, 2008

Přidat komentář

Reklama

Reklama