Jak předejít nedostatku živin u dítěte s celiakií

Mnoho rodičů si dělá starosti, že dítě nebude mít dostatek živin, když je u něj zjištěna celiakie. S vyváženou a plnohod-notnou bezlepkovou stravou je tato starost neodůvodněná. Dbejte na dostatečný přísun zejména těchto živin:

Vitamin B komplex: vitaminy B se na­cházejí v mléku a mléčných výrobcích (jo­gurt, tvaroh atd.), v mase, vejcích, rybách, pohance, prosu, amarantu, luštěninách a zelené listové zelenině.
Železo: dostatečný přísun železa zabez­pečíte, když bude jednou až dvakrát týdně ryba nebo dvakrát týdně maso a jedno až dvě vejce za týden. Železo dodáme také v luštěninách, špenátu a bezlepkových celozrnných obilovinách.
Vápník: vápník je rovněž v mléku a mléč­ných výrobcích, v zelené listové zelenině a luštěninách.
Vláknina: pro dobré trávení je důležitý dostatečný přísun vlákniny. Ta je v bezlep­kových celozrnných obilninách, jako na­příklad v rýži, prosu, amarantu, pohance, luštěninách a ořeších.
Když podáte dítěti pětkrát denně ovoce a zeleninu, dostane bohaté množství vitaminů.
Zdroj: Susanne Weimer-Koschera - Beylepkové recepty pro děti, nakladatelství Grada

Přidat komentář

Reklama

Reklama