Jak užívat vlákninu ve formě doplňku stravy?

Vláknina pro doplňky výživy se získává z jitrocele vejčitého (psyllium), Cyamopsis tetragonoloba (galaktomanan), ovsa a dalších obilovin, mořských řas (alginát), čekanky (inulin) a jablečných slupek.

- Vlákninu vždy důkladně zapijte minimálně 2 dcl vody.

- Nejvýhodnějším „médiem“ pro vlákninu jsou kysané mléčné výrobky (jogur­ty, jogurtová mléka), protože vláknina spolu s mléčnými kulturami vytváří příznivé prostředí v dolní části zažívacího systému.

- Dávku doporučenou výrobcem v žádném případě nepřekračujte. Denní dávka vlákniny vyšší než 60 g vede k poruchám vstřebávání minerálních látek a vitaminů.

- Nespoléhejte se jen na vlákninu v doplňku, vždy se snažte jíst pokud možno zeleninu, ovoce a celozrnné pečivo.

- Střídejte jednotlivé druhy vlákniny od různých výrobců.

Obsah čisté vlákniny v doplňku je různý - může se pohybovat mezi 30 až 100 %. Tento údaj by měl být na etiketě vyznačen.

Některé produkty jsou ještě obohaceny o nutričně výhodné složky (lecitin, vápník, vitamin C), jiné obsahují látky, které jsou zrovna populární (například karnitin), ale v množstvích nutričně bezvýznamných.

Zdroj: Václava Kunová - Zdravá výživa, nakladatelství Grada

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Komentáře (1)

  • Obrázek uživatele Anna Garčicová
    Anna Garčicová (anonym)

    Máte něko zkušenosti s produktem Ufoun Pupík? Malou trápí bříško, tak jestli se to hodí. Obsahuje právě vlákninu a vitamín C, tak jestli náhodou nevíte, jestli je to hlavně poživatelné. Například Marťany plive, protože ji nechutnají.

    Led 08, 2012

Přidat komentář

Reklama

Reklama