Jezte kari 3x týdně

Kari (angl. curry) se rychle stává novou mezinárodní superfood. Kari, jak bylo prokázáno ve studiích, má úžasné zdravotní výhody jako je zvýšení metabolismu, zmírnění bolesti artritidy a pomoc v boji proti onemocnění srdce.

Nyní nedávná studie ukázala, že přidání kari do jídelníčku alespoň třikrát týdně, může pomoci prodloužit život. Studie téměř na půl milionu čínských lidí potvrdila, že ti, kteří jedli kari třikrát týdně nebo více měli o 14% menší riziko předčasné smrti.

Kari bylo objeveno v 17. stolet a byla zdokonalováno v průběhu času do podoby žluto-oranžového koření, které vidíte na pultech dnes,  a které obvykle obsahuje směs koření jako je kurkuma, koriandr, kmín, pískavice a různé chilli.

Jaká superfood jídla účastníci studie jedli pravidelně? Chili. Čerstvá chilli dušená jídla jsou plná pikantní, na antioxidanty bohaté potraviny jako jsou chilli papričky. O čerstvém chili je známo odborníkům na na celém světě, že je plné živin, které pomáhají v boji proti nemoci, bojovat proti zánětu a zabránit obezitě.

Stejně jako u jiných studií, je důležité podívat se na další faktory, jako je například celkový životní styl účastníků studie v protikladu k životnímu stylu účastníků mimo studii. Například je možné, že venkovský životní styl těchto účastníků studie přispěl k jejich delšímu životu. Nikdo to neví jistě, ale  přibývá stále více důkazů o tom, že jíst pikantní, kari jídla, vede k zdravějším orgánům a delší délce života.

Vytvořením zdravého jídla, které obsahuje lžičku nebo více kari, si můžete být jisti, že jste dodali svému tělu na antioxidanty bohaté koření, a že to pomůže udržet funkce na optimální úrovni. Začněte dnes jíst více na kari bohatých pokrmů, a začněte tím, že přidáte kari do kořeněných jídel, která obvykle doma připravujete.

Zdroj: Science of Eating

Přidat komentář

Reklama

Reklama