Potraviny podporující rozvoj zánětů v těle

Mezi naším stravováním západního stylu a rozvojem zánětů je přímá souvislost. Během posledního století se výrazně změnily praktiky potravinářského průmyslu a stále častěji jsme vystaveni prozánětlivým potravinám, aniž bychom to věděli nebo to správně chápali.

Dvěma hlavními stravovacími faktory, které přispívají k rozvoji zánětů v našem organismu, jsou nevhodné druhy tuků a vysoký obsah jednoduchých sacharidů.

Mezi vzorci našeho stravování a záněty existuje jasná souvislost. Dosti prozánětlivé jsou například některé ze „stálic“ našich jídelníčků, jako nealkoholické nápoje slazené cukrem, bílé pečivo, sladkosti, těstoviny z bílé mouky, bílá loupaná rýže,  průmyslově zpracované maso a nízký podíl omega-3 mastných kyselin proti omega-6 mastným kyselinám.

Až půjdete nakoupit, dávejte do košíku co nejméně následujících bohatých zdrojů omega-6 mastných kyselin, jako je kukuřičný, bavlníkový, světnicový, slunečnicový, sojový, sezamový a arašídový olej, margaríny a balené a konzervované potraviny.

Rovněž příliš dlouhá tepelná úprava pokrmů může vést ke zvýšení prozánětlivých účinků. Příliš dlouhé vaření nebo přepalování potravin na grilu může vyvolat vznik sloučenin, které jsou označovány jako konečné produkty glykace a které podněcují rozvoj zánětů v organismu a zvyšují hladinu „špatného“ cholesterolu LDL.

Zpracováno dle knihy: Kuchařka pro zdraví – nakladatelství Computerpress

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Přidat komentář

Reklama

Reklama