Protizánětlivá strava

Mnohé z vážných zdravotních problémů jsou spojeny se zdroji zánětů v potravinách a proto je velice dobré věnovat velkou pozornost vhodnému výběru potravin i metodám přípravy. Při našem protizánětlivém vaření a stravování si proto zapamatujte základní princi¬py, které jsme shrnuli do následujících bodů:

Shrnut í protiz á n ě tliv é stravy
• Jezte umírněné množství kalorií, a to v men­ších porcích. Méně kalorií znamená nižší těles­nou hmotnost a tím i menší rozvoj zánětů.
• Vyhýbejte se „špatným" tukům (tedy trans-mastným kyselinám, nasyceným mastným kyselinám a příliš velkému množství omega-6 mastných kyselin) a jezte více „dobrých" tuků (omega-3 mastné kyseliny, mononenasycené mastné kyseliny).
• Omezte příjem cukru a rafinovaných sacharidů a zařaďte do jídelníčku více zdrojů uhlohydrátů s vysokým podílem vlákniny a nízkým glykemickým indexem.
• Ovoce a zeleninu bohaté na antioxidanty si dopřávejte v množství minimálně 300 g denně.
• Při vaření používejte protizánětlivé bylinky a koření.
• Vyhýbejte se připáleným nebo příliš dlouho grilovaným potravinám.
• Do denního jídelníčku zařaďte umírně­né množství pochutin bohatých na antioxi­danty, jako je červené víno, hořká čokoláda a zelený čaj.
Zdroj: Barbara Rowe, Lisa Davis – Kuchařka pro zdraví – Computer Press

Komentáře (7)

  • Obrázek uživatele Mary
    Mary (anonym)

    Všechno většinou souvisí se stravou, vážení přátelé. Jenže se obávám, že to každému vyhovuje, když jsou lidi nemocní. Jinak by se nedělaly takové drahoty s informacemi,jak jídlo úzce souvisí se zdravím.

    Říj 29, 2011
  • Obrázek uživatele Helena
    Helena (anonym)

    Já několik let jím přesně,jak se uvádí v tom článku a dokonce lépe. Přesto se mi zánět vrací.Jíst zdravě je fajn na různé choroby,ale na zánět? Tomu nevěřím!!! Jíst na zánět čerstvá semena z kytek řeřichy, to mám vyzkoušené. Jenže je po sezoně..Mary, kdyby byla pravda vše, co se píše,nebylo by nemocných lidí.

    Říj 29, 2011
  • Obrázek uživatele chyba v článku
    chyba v článku (anonym)

    Autor v článku chybně doporučuje ovoce, přitom fruktóza záněty velmi podporuje. Ovoce se při zánětu nesmí vůbec!!!

    Pro 30, 2012
  • Obrázek uživatele Mary
    Mary (anonym)

    Jasně že jídlo souvisí se zdravím. Doktoři a tato sorta lidí, co s lidským zdravím podnikají, to připouští pouze v těhotenství, že...jezte toto, vyhýbejte se tomuhle. Těhotné ženy mají zřejmě jiný metabolismus, a my ostatní jsme asi mimozemšťani, co můžou sníst všechno...ani rentgen nám přece neublíží- kdežto těhotné se rentgenovat nesmí. Vždycky říkám, že doktorům chybí logické myšlení, a tohle je jen další příklad.

    Pro 30, 2012
  • Obrázek uživatele Milan
    Milan (anonym)

    @Já: Ono je to sice jako vše hodně individuální, ale opravdu fruktóza je ten nejhorší cukr, co do sebe můžeme cpát. Doufám si tvrdit, že jste měl(a) štestí a vyléčila vás prostá eliminace vašeho konkrétního spouštěče.

    Pro 30, 2012
  • Obrázek uživatele Lucka
    Lucka (anonym)

    Na zánět je dobrý zelený ječmen enzymatický drink a dlouhodobě a nebude Vás to tak trápit.

    Bře 10, 2015
  • Obrázek uživatele Tomková Gabriela
    Tomková Gabriela (anonym)

    Protizánětlivá je dendroterapeutická strava. Měla jsem záněty kloubů a stromová dieta zabrala. Je důležité nejist sacharidy z obilovin a nahradit je sacharidy, které mají původ ze stromů.

    Bře 31, 2016

Přidat komentář

Reklama

Reklama