Zpráva o stavu

Doktorka.cz nabíhá na nový systém. Prosím omluvte dočasnou zhoršenou dostupnost služeb. Děkujeme!

Sezonní potraviny prospívají zdraví

Na podzim je náš organismus vystaven většímu stresu. Zima, ošklivé počasí a méně světla mohou ovlivnit jak naši psychickou, tak i fyzickou stránku. Mnoho z nás začne volit ?komfortnější? potraviny a čerstvé lehké salátky nás přestávají lákat tak, jak v létě. Bohužel, většina jídla, po kterém na podzim toužíme, není z nejzdravějších.

Nadmíra nevhodného jídla zatěžuje naše tělo a zanáší organismus, to vede k větší náchylnosti a častějším onemocněním. K tomu, abychom nebyli nemocní a unavení, mohou pomoci správně zvolené sezónní potraviny. Ty nejen že prospějí našemu zažívání, ale také nám dopřejí potřebné vitamíny a živiny na chladnější měsíce.

V podzimních měsících je vhodné konzumovat potraviny, které nezatěžují organismus, ale zahřejí nás zevnitř. Důležité je volit takovou skladbu jídla, aby nás zasytila, ale zároveň nebránila organismu bojovat proti vnějším vlivům. Pokud konzumujeme nezdravá jídla, naše tělo musí bojovat nejen se škodlivinami zvenčí, ale musí také težce zpracovávat nestravitelné složky z potravy. To ještě více ovlivňuje naše zdraví a způsobuje to časté nemoci v podzimních a zimních měsících.

Abyste načerpali dostatek vitamínů, je dobré konzumovat dostatek ovoce a zeleniny. Dle výživové poradkyně Moniky Divišové by měla zelenina tvořit hlavní část našeho jídelníčku „Zelenina by měla tvořit až 60% našeho talíře, zvyšte také příjem ovoce a vlákniny, ta pomáhá při vylučování škodlivin.“ Bojovníky proti nemocem jsou hlavně červená řepa, jablka a kořenová zelenina. Mimo další potraviny jako jsou růžičková kapusta, květák či batáty mají tyto potraviny tu výhodu, že z nich jdou lehce vyrobit i čerstvé šťávy. Ty jsou ideálními pomocníky, kteří nám okamžitě a ve velké míře dodají porci potřebných vitamínů a antioxidantů. Monika Divišová dodává že „když tělo nezatěžujeme velkým množstvím jídla, lépe vnímáme, máme zbystřené smysly, lépe vidíme a slyšíme, jsme citlivější.“. Konzumací ovocných a zeleninových šťáv ze sezonních potravin tak uděláte pro své tělo to nejlepší. „Do několika sklenic čerstvého džusu je možné vtěsnat maximální množství živin z množství ovoce a zeleniny, které není možné během jednoho dne sníst.“ doplňuje tato výživová poradkyně.

Kořenová zelenina a hlavně mrkev pomáhá při onemocnění a prevenci infekcí.  Je vynikajícím čisticím prostředkem a napomáhá trávení.  Celkově mrkev posiluje organismus, posilňuje srdce a podporuje krevní oběh. Červená řepa je jedním z nejlepších zdrojů křemíku, vlákniny a dalších důležitých látek. Díky červené řepě bude vaše tělo efektivněji vylučovat škodlivé látky a pročišťovat krev. Její konzumací navíc podpoříte svůj nervový systém a je dokázáno, že pomahá předcházet rakovinovému onemocnění. Jablka jsou klasickou podzimní potravinou. Obsahují vysoký podíl vitamínu C a vlákniny a tak pomáhají v boji proti škodlivinám a posilují imunitní systém. Navíc jsou ideálními pomocníky ve snižování hladiny cholesterolu a pomáhají předcházet srdečnímu infarktu.

Ovocné a zeleninové šťávy jsou vhodnou svačinou, která vás v průběhu dne nastartuje a dodá potřebnout energii.
Zdroj: Nákupní galerie Myslbek

Přidat komentář

Reklama

Reklama