V chladných dnech zařaďte do jídelníčku čočku

Čočka je kromě vysokého množství proteinů známá pro svůj obsah železa, mědi a kyseliny listové podílejících se na tvorbě červených krvinek. Tyto látky jsou obvzlášť důležité v těhotenství. Dále čočka obsahuje vyvážené množství hořčíku, vápníku, fosforu, železa, selenu a vlákninu.

Vysoké množství vlákniny dokáže ve střevech vázat cholesterol z jiných potravin, proto je vhodné čočku zařadit do jídelníčku při snaze snížovat přijatý cholesterol.
 
Vysoký obsah proteinů a malé procento tuku ji předurčuje jako potravinu vhodnou v dobědietního režimu a je zároveň vhodná pro diabetiki, a toi přes vysoký obsah sacharidů. Sacharidy se v případě čočky ve střevě uvolňují postupně a nedochází tak k výkyvům v hladině krevního cukru.
 
Čočka je v poslední době v našich jídelníčcích často opomíjená. Je na čase tuto chybu napravit. Z čočky lze připravit plno jídel teplé i studené kuchyni. Čočkou můžete zvýšit výživovou hodnotu salátů. Kombinace rýže a čočky dodá všechny potřebné esenciální aminokyseliny.
 
Několik netradiční receptů naleznete zde
 
Autor: MK
Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Přidat komentář

Reklama

Reklama