Honí vás chutě na sladké? Milujete čokoládu, ale přeci co naše forma? Nebojte, jde to i zdravě!
Češi jsou národem houbařů. Houby sbíráme pro potěšení, krásu a ceníme si je pro chuťové a aromatické vlastnosti. Jejich využití je široké – můžeme jimi dochutit vařené pokrmy, používat je jako koření, anebo je použít hlavní složku bezmasého pokrmu, pokud z nich uděláme řízky nebo třeba smaženici.
Černá ředkev (raphanus nigra) je odrůda ředkve seté s masitou kulovitou hlízou černé barvy. Můžete si ji lehce sami vypěstovat či koupit v obchodě. Černá ředkev a šťáva z černé ředkve má pro zdraví člověka prospěšné účinky. Konzumovat ji může syrovou nastrouhanou do salátu, vařenou či z ní získat v odšťavňovači šťávu.
Umělé, přeslazené příchutě nealkoholických nápojů se skutečně nemohou rovnat jemným, voňavým, přírodním chutím, jaké se nacházejí v ovoci a zelenině. Uvádím zde několik nápadů, jak zjemnit přechod od slazených k přírodním nápojům.
Masožravci pomlouvají vegetariány a ti jim to zase vracejí. Hlavní roli přitom mají často bílkoviny. Všude se o nich mluví a vám už z toho jde hlava kolem? Přečtěte si, jaký mají bílkoviny vliv na zdraví, naši peněženku i trávení.
Merlík čilský, někdy také merlík chilský, či quinoa (Chenopodium quinoa), je rostlina z čeledi laskavcovitých pocházející z Jižní Ameriky. Tato pseudoobilnina je přirozeně bezlepková, obsahuje plno výživných látek a v kuchyni nalezne bohaté uplatnění při přípravě slaných i sladkých jídel.
Probiotikum je živý organismus přidávaný do potravin či doplňků stravy, který má příznivě ovlivnit zdraví konzumenta zlepšením rovnováhy jeho střevní mikroflóry. Klasickým příkladem potraviny obsahující probiotikum je jogurt. Za nejčastější probiotika jsou považovány mléčné bakterie rodů Lactobacillus, Bifidobacterium, Streptococcus či některé kvasinky.

Stránky