Délka života žen se prodlužuje, nejdelší je u žen na Vysočině a v Praze – 82,95 let.To vybízí k nastavení životního stylu tak, aby ženy mohly prožít tyto roky v co nejlepší kondici a přiměřeném zdraví. Kvalitu života, tedy kladné vnímání vlastní existence, lze kromě pozitivního myšlení nebo psychické pohody významně ovlivnit celkem snadnými změnami životního stylu v čele s úpravou jídelníčku a pitného režimu.
Pod slůvkem "brainfood" si představíme všechny potraviny, které nám pomáhají dosahovat lepších duševních výkonů, jako je schopnost koncentrace a zapamatování  a obsahují látky, jež chrání mozek.
Ve světě výživy se sacharidům mnohdy neprávem přisuzuje, že po nich člověk tloustne. Neměli bychom je však všechny házet do jednoho pytle. Kvalitní sacharidy mají v jídelníčcích své místo. Které to jsou a jak by měla skladba jídelníčku a zařazení sacharidů do stravy u běžného člověka vypadat? 
Žaludeční vředy či gastroduodenální vředy jsou zánětlivým onemocněním postihujícím žaludek, dvanácterník a jícen. Většinou se žaludeční vředy vytvoří v organismu následkem infekce bakterií Helicobacter pylori. Vředy jsou nebezpečné zejména možností prasknutí či přechodu do rakoviny.
Kdo by si nedal rád sklenku nebo dvě…  Rozhodně by vás ale po pár skleničkách vína neměla hlava trestat bolestí. Stačí během pití dodržovat pár zásad.
Bulharští vědci úspěšně testovali probiotika na pacientech s Covidem. Více než sedmdesáti pacientům s těžkým průběhem byla v nemocnici v Plevenu poskytnuta potravinová terapie jako doplněk standardní léčby. U všech, kterým byla kúra speciálních bulharských kmenů laktobacilů a streptokoků podávána, došlo k zásadnímu zlepšení a následnému úplnému uzdravení.
Saponiny pročistí váš organismus a přirozeně posílí imunitu. Saponiny se nachází hned v několika potravinách, a tak si svoji imunitu posílíte přirozeně. Zařaďte do svého jídelníčku cizrnu, čočku, špenát, fazole, brambory nebo třeba kotvičník.
Podle nutriční terapeutky Věry Králové samotný klasický štědrovečerní smažený kapr s bramborovým salátem představuje celodenní dávku energie při redukční dietě. K tomu, aby člověk nepřekročil doporučený energetický příjem, není nutné vyhnout se obvyklému vánočnímu menu, pokud jsou potraviny šetrně zpracovány. Odlehčit lze už rybí polévku tím, že se buď vůbec nezahustí, nebo se máslová jíška nahradí lisovanou zeleninou či mixovanými bramborami. Na závěr lze pro zjemnění přidat trošku rostlinného tuku.

Stránky