V jedné makovici je přibližně pět tisíc namodralých semínek. Také receptů s mákem je nespočet. Dovedete si představit, že byste se o tuto ryze českou plodinu superpotravinu v podobě makových buchet, koláčků nebo závinů ochudili. Z máku můžete vařit nejenom podle tradičních receptů. Zkuste makové smoothie, makové lívance nebo bábovku s nemletým mákem.
Sůl je sice nad zlato, ale ne v množství, které běžně konzumujeme. Minimální potřebná dávka pro dospělého je 500 mg sodíku, u dětí od 1 do 9 let 225-400 mg, u kojenců 120-200 mg. Zatímco náš organizmus potřebuje množství soli odpovídající zhruba jedné čajové lžičce, my mu ve skutečnosti dodáváme daleko víc, v průměru až trojnásobek. Při standardním režimu by měla být u dospělých dávka sodíku do 2,4 g na den (to je 6 g soli na den).
Mák je jedinečná, často opomíjená plodina. Víte, jakou roli hraje v naší výživě? Nebo proč je pro Českou republiku mák specifický a jak se liší od zbytku světa? Přečtěte si 10 zajímavostí o máku.
Přínosy pro zdraví bolulí acai byly využívány lidmí pocházejícími z Amazonie po mnoho let. V poslední době se popularita acai bobulí rozšířila do celého světa. Acai mají lahodnou chuť podobnou chuti borůvek s příchutí čokolády a jsou plné zdravých látek. Zde je několik zdravotních výhod, které acai nabízí:
Výzkumníci z Kalifornské univerzity v Berkeley identifikovali 52 jedlých plevelů, které rostou v nejchudších oblastech v San Francisku, obklopených rušnými silnicemi a průmyslovými zónami.Nejméně šest z nich je mnohem výživnějších než kapusta, podle nové studie.
Dle nedávné studie vědců z Ústavu pro hydrodynamiku Akademie věd ČR se u nás v litru pitné vody z kohoutku nachází zhruba 300 až 900 částic mikroplastů. Kolik je ve vodě nanoplastů zatím nevíme.
Fazole je přirozeně bezlepková potravina, která je více než vhodná při redukčních dietách. Obsahuje velké množství bílkovin spolu s vlákninou a zároveň nízké procento tuku.

Stránky