Citrony jsou výborným zdrojem vitamínu C a éterického citrónového oleje. Citrony můžeme použít pro povzbuzení organismu i pro podpůrnou léčbu některých onemocnění.
Na nižší výskyt srdečních chorob mezi vegetariány by mohla mít vliv kyselina salicylová přítomná v ovoci a zelenině. Stejnou látku obsahuje aspirin, který slouží jako lék na snižování rizika srdečních záchvatů. Podle vědců by kyselina salicylová mohla pomáhat také při prevenci rakoviny tlustého střeva, prsu a plic a snad i Alzheimerovy nemoci.
Pokud se do organismu nedodají plnohodnotné bílkoviny obsahující všechny esenciální aminokyselina, které si tělo neumí samo vytvořit, je zpomalena či úpně zastavena syntéza bílkovin důležitá pro tvorbu hormonů, enzymů, protilátek, krve, svalů, kůže, kostí a dalších tkání.
Enzymy jsou složené bílkoviny. Některé z nich obsahují kovové prvky, zatímco další fungují ve spolupráci s vitamíny, zvláště s 13 vitamíny ve funkci ko-enzymů. Enzymy jsou katalyzátory, což znamená, že stimulují metabolické procesy bez toho, že by se tím měnilo jejich chemické složení.
Po dva týdny jedl Tom Ransom jako prehistorický člověk. Tedy žádné hranolky ani brambůrky, jen hodně ovoce, zeleniny a oříšků. Šlo prý o nový pokus kanadských vědců zjistit, zda tento způsob výživy je zdravý.
Mnoha ženám je stále zima, protože jedí především potraviny, které mají na jejich systém ochlazující účinek. Tyto ženy obecně potřebují nesmírně dlouhou dobu na vzrušení své sexuální energie. V létě, když je venku horko, to ještě nějak zvládají, ale v dlouhých a studených zimách, především pokud jejich partner také nemá dost ohně, nejsou schopny "rozpustit led a uvést vodu do varu".
Na první pohled se zdá, že "plody moře" se zdají být ideální potravou: obsahují méně nasycených tuků, cholesterolu a kalorií. Vynikající vlastnosti rybího oleje a jeho preventivní účinek proti srdečnímu infarktu se všude vyzvedávají. Ale je zde jeden háček...
Možná vás překvapí informace, že nejlepším zdrojem proteinů nejsou, jak nás vždycky učili, živočišné produkty plné skrytého tuku - maso, ryby, drůbež, vejce a mléčné výrobky. Dnes je jasné, že nejvíce proteinů pochází ze zeleninových směsí, ze zrní, kořenové a jiné zeleniny a z bobů, v nezpracované přírodní formě.
"Prostá strava" má dva zvláštní rysy. Za prvé je to způsob, jak je vaše jídlo během dne rozloženo - tato cesta vyžaduje, aby se obrátilo pořadí jídel co do jejich objemu. Ráno jezte jako král, obědvejte jako princ a povečeřte jako chuďas. "Prostý jídelníček" za druhé požaduje, abyste si mezi jídly dopřáli klid. Klinická praxe ukázala, že když mezi jídly vynecháte drobné svačiny a budete pít pouze vodu, zlepší se tím zažívání, regulace hladiny cukru v krvi a odbourá se chronický hlad, se kterým se tolik lidí na dietách potýká.

Stránky