Existují potraviny, které mohou při pravidelném zařazování do jídelníčku pomoci zlepšit náladu. Naopak strava skládající se především z instantních výrobků, občerstvení typu fast food a rafinovaných sacharidů (bílý cukr, bílé pečivo) může přispět k rozvoji deprese, protože v organismu vznikne nedostatek minerálů, vitamínů a základních živin.
Pohádky a legendy přisuzují medu jedinečné výživné vlastnosti a léčivé účinky. Odjakživa byl opěvován jako afrodiziakum a elixír mládí. Ve skutečnosti však pouze dodává energii ve formě jednoduchých sacharidů.
Rozhodně ne maso. Pokud si chtěji udělat řízky či karbanátky, vyrobí si je ze sýru, speciálních náhražek masa jako je seitam, tofu, robi, klaso, sójové maso či z různých druhů zeleniny, luštěnin, obilovin či dokonce ořechů. Na ukázku vám přinášíme pár receptů.
Středně velký plod manga je bohatým zdrojem nejen beta-karotenu, ale také vitaminu C. Zralá dužina je lehce stravitelná a beta-karoten se z ní snadno vstřebává do těla, kde se řeměňuje na vitamin A.
Mnozí z vás mají jistě hrůzu z toho, jak zase s vaším zdravím a váhou zamávají mísy plné vánočních sladkostí. Není třeba si striktně tento symbol vánoc odepírat. Můžete si pochutnat na pečivu bez cukru a bílé mouky, dvou hlavních nepřátel zdravého jídelníčku. K inspiraci vám přinášíme tři jednoduché recepty.
V současnosti se stále častěji setkáváme s jevem, že lidé pociťují negativní účinky na tělo a mysl po konzumaci určitých potravin. Škodlivé látky možno oslabit vhodnou protilátkou - nejčastěji kořením, které je do jídel přidáno. Je například známo, že brambory by se měly vařit s kmínem, aby se zmírnilo nadýmání a negativní vliv alkaloidu solaninu, který je obsažen v zelených a naklíčených bramborách a jenž může způsobovat migrénu a otupělost. Indická medicína- ájurvéda- má systém protilátek široce rozpracován.
Všechny druhy mandarinek (klementinky, sacumy) patří do skupiny jasně oranžových citrusových plodů s tenkou kůrou, která se dobře olupuje. Jsou bohatým zdrojem vitaminu C. Nízká hladina tohoto vitaminu zvyšuje naši vnímavost vůči infekcím.
Přítomnost více než jednoho pesticidu v potravě představuje větší potenciál škodlivosti pro spotřebitele. Vyplývá to z výzkumu britských vědců, kteří požadují přehodnocení bezpečných limitů reziduálních látek v potravinách.
V případě, že jídlo chutná skvěle, není vůbec zapotřebí zalévat jej nějakými omáčkami nebo polevami, které mohou obsahovat značně vysoké množství tuku. Tohoto ideálního stavu můžeme docílit prostřednictvím použití bylinek a koření. Abyste jejich kvalit a možností dokázala maximálně využít, mějte na paměti naše následující rady.

Stránky