Když vás babička varovala, že slazené koláče před jídlem vám "zkazí" večeři, věděla, o čem mluví. Její vysvětlení by sice možná chemika neuspokojilo, avšak stejně jako v případě mnoha tradičních axiomů, počínaje Mojžíšovým zákonem o košer jídle a o oddělení při kuchyňském zpracování, jsou taková pravidla založena na letech pokusů a omylů a málokdy jsou neplatná. Většina moderních výzkumů opírajících se o kombinaci potravy je jen rozpracovanou verzí toho, co babička považovala za jisté.
V jablečném octu jsou obsaženy minerální látky a stopové prvky, zejména pak draslík, který je důležitý pro činnost srdeční svaloviny. Balastní látka pektin pomáhá snižovat hladinu cholesterolu. Kyselina octová dodává tomuto prostředku protibakteriální účinek. Škodlivé bakterie tento ocet potlačuje a naopak má příznivý vliv na přirozenou mikroflóru zažívacího traktu. Ačkoliv má ocet kyselou chuť, tak stejně jako citróny působí na organismus zásaditě a je účinným prostředkem proti nebezpečnému překyselení organismu.
Většina mužů se v hloubi duše se bojí impotence. Jelikož je potence obecně považována za známku mládí, vnímá muž selhání jako příznak celkového chátrání organismu a předčasného stárnutí. Existují čtyři hlavní příčiny impotence: onemocnění tepen, stres; psychické poruchy a onemocnění prostaty. Z těchto čtyř je právě zbytnění prostaty a její rakovina daleko nejčastější příčinou ztráty sexuální potence.
Komplexní uhlovodany (polysacharidy, složené cukry) jsou potraviny s vysokým obsahem kyslíku. Jsou to zelenina, celozrnné výrobky, semínka a ořechy. Ovoce splňuje klasickou definici komplexních uhlovodanů, ale obsah jednoduchých cukrů v ovoci je vysoký - velmi vysoký. Ovoce nemá stejnou hodnotu jako zelenina a celozrnné výrobky, které obsahují energii.
Jednoduchý cukr je velmi nežádoucí pro naše zdraví. U mnoha lidí je drogou se všemi důsledky z toho vyplývajícími. Je zatěžující pro naši slinivku břišní, zbavuje organismus minerálů a vitaminů a hlavně je příčinou překyselení organismu. které má za následek mnoho dalších zdravotních problémů.
Podle pokusů, které provedl psycholog doktor James Penland z Centra pro výzkum lidské výživy při americkém ministerstvu zemědělství ve městě Grand Forks, ano. Je tomu tak proto, že ovoce a ořechy obsahují vysoké množství bóru, stopového prvku, který pravděpodobně ovlivňuje elektrickou aktivitu mozku. Škudlením na bóru podle doktora Penlanda můžete utlumit svou duševní bdělost, což znamená, že pří provádění určitých úkolů byste mohli mít potíže.
Protože cukr do značné míry ničí naše střevní prostředí, je třeba šetřit i s tzv. zdravými sladidly jako je med, sušené plody, sušená cukrová třtina, javorový sirup apod. Cukr všeho druhu mění střevní prostředí na kyselé, takže se v něm rozmnožují cizí, patogenní bakterie.
Řepa obecná. Řepa obsahuje přes 50% sodíku a jen 5% vápníku. To je zvlášť výhodné pro udržení rozpustnosti vápníku, zvláště jestliže se nahromadil v anorganickém stavu v organismu, v krevním řečišti, játrech apod. Dr. Ferrison doporučuje pít šťávu z řepy dlouhodobě a tvrdí, že se tím postupně a bezbolestně rozpouštějí kameny žlučového měchýře.
Strava na cestě ke zdraví zřetelně pomáhá, avšak ani ona se nesmí stát pro nás dogmatem. Časté úvahy typu: To smím a tohle ne, poněvadž je to nezdravé a tělo oslabující, jsou známkou ještě jisté nezralosti člověka v chápání výživy.

Stránky