Quinoa - pochoutka Inků může obohatit váš jídelníček

Merlík čilský, někdy také merlík chilský, či quinoa (Chenopodium quinoa), je rostlina z čeledi laskavcovitých pocházející z Jižní Ameriky. Tato pseudoobilnina je přirozeně bezlepková, obsahuje plno výživných látek a v kuchyni nalezne bohaté uplatnění při přípravě slaných i sladkých jídel.

Pozitivní vlastnosti quinoi:

Lehce stravitelná - neobsahuje lepek

Významný zdroj aminokyselin

Vysoký obsah vlákniny

Bohatá na hořčík, kyselinu listovou, vitamín E, zinek a draslík.

Jemná máslová chuť quinoy vás dostane. Nahraďte rýži touto pochoutkou Inků, nebudete litovat. Vláknina pročistí vaše střeva, bílkoviny dodají energii svalům, vápník a hořčík posílí vaše kosti a pomůžou ke klidnému spánku a vitamín E zase rozzáří vaši pleť. Nebojte se uvařit ji jako rodinnou večeři, při vhodně zvolené úpravě ji budou milovat i zarytí odpůrci všeho zdravého.

Využití chinoi:

Příloha k dušeným jídlům

Součást nejrůznějších salátů.

Zahuštění polévky bez lepku.

Náhrada rýže

Do náplně zapékaných rajčat či paprik

Do kuliček z mletého masa

Do placek

2 rady pro vaření chinoi:

  1. Namočte ji před vařením na 5-10 minut do studené vody
    Pomáhá to odbourat případnou hořkost, která může být v přirozeném obalu zrníček a která se naštěstí rozpouští ve vodě.  Potom vodu slijte, quinou v ní nevařte.
  2. Vařte raději ve vývaru než ve vodě
    Když budete quinou vařit jen v osolené vodě, bude tak trochu postrádat chuť. Lepší je uvařit ji ve vývaru.

Autor: MK

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Přidat komentář

Reklama

Reklama