Zdravé sladkosti bez cukru: Meruňková zmrzlina bez cukru

V horkém letním dni přijde určitě vhod osvěžení v podobě dietní meruňkové zmrzliny, která je zcela bez přidaného cukru. K její přípravě jsou vhodné kvalitní meruňky v plné zralosti, které jsou již dostatečně sladké samy o sobě. Jejich sladkost ve zmrzlině posílíme přidáním silného výluhu ze stévie.

Ingredience na 2-3 porce:

400 g očištěných, vyloupaných, zralých meruněk

100 ml vody

80 g sušeného sójového nápoje s příchutí vanilky

1 vrchovatá lžíce sušené bylinky stévie + 200 ml vařící vody

6 kapek pomerančového aromatického oleje pro vnitřní užití

Postup: 

Kvalitní meruňky omyjeme, vyloupeme, odvážíme a vložíme do kastrolu. Podlijeme je 100 ml vody a dáme je dusit.

Mezitím si připravíme výluh ze sladké bylinky stévie. Jednu vrchovatou lžíci sušené bylinky stévie zalijeme 200 ml vařící vody a necháme cca 5 minut odstát a poté scedíme.

Meruňky dusíme asi 6-8 minut do měkka, až se přidaná voda téměř vydusí. Podušených meruněk nám zůstane opět asi 400 g. Prochladlé rozvařené meruňky vyklopíme do mixéru na koktejl a rozmixujeme. Při mixování přidáme 200 ml výluhu ze stévie a sušený sójový nápoj s příchutí vanilky.

Nakonec přikápneme 6 kapek pomerančového aromatického oleje pro vnitřní užití, který krásně zvýrazní ovocnou vůni zmrzliny.

Rozmixovanou meruňkovou kaši nalijeme do umělohmotné krabičky, přikryjeme víkem a dáme zmrazit. Před podáním krabičku jenom nahřejeme pod tekoucí horkou vodou, zmrzlinu vyklopíme na prkýnko a nahřátým nožem nakrájíme úhledné kostky.

Servírujeme v pohárech. Je-li zmrzlina hluboce zmrazená, lehce se ojíní a můžeme si ji vychutnávat delší dobu.

Poznámka

Tato krásně žlutooranžová zmrzlina je velice dietní, bez bílého cukru a tučné smetany. V těle nekvasí a je vhodná i pro oslabenou slinivku. Její trávení nečiní problémy také vzhledem k tomu, že meruňky byly podušené. Chuťově není zmrzlina přeslazená, je jenom sladká a spíše lehce pikantní a velmi osvěžující.

Meruňky jsou velmi důležité v naší výživě v jakékoliv podobě. Obsahují velké množství antioxidantu betakarotenu, draslíku, křemíku, bóru a organického železa.

Pozor na možné podráždění slinivky studeným.

Zdroj: Alena Mokrá - Vaříme zdravě bez cukru, nakladatelství Computer Press

 

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Přidat komentář

Reklama

Reklama