Reklama

Zkušenosti se stanicemi technické kontroly STK

Petr (Čt, 7. 8. 2008 - 22:08)

Ivan: To co pisete je nesmysl. Pri vymene rozvodu se na klice nic nedela a tedy ani ojnice se nesundava, nepovoluje... Nesundava se ani olejova vana a v naproste vetsine pripadu se ani nevyndava motor z auta. Takze to nebude tim servisem, najisto. Navic ojnicni oko je odlite, neda se tedy rozebrat. Rozebrat lze pouze ojnicni lozisko a to se povoluje pouze pri generalce motoru. Zrejme se jednalo o materialovou vadu a po defektu uz je tezke usuzovat na pricinu. Rozhodne ale neni lehke umyslne poskodit dil tak, aby vydrzel omezenou dobu. Pokud ojnici povoli v servisu, neodjedete ani ze servisu, protoze motor se rozsype hned na volnobeh.

K tematu: Ja jsem na technicke zatim nikdy nemel problem s "neopravnenou" vaznou zavadou. Vzdy technik nasel to, co bylo opravdu vadne. Ty lehke zavady, ktere nemaji vliv na udeleni STK jsem ale mel vzdy (koroze budka, unik oleje motor prevodovka, vule...). Auta si ale servisuju sam a vim tedy, v jake jsou stavu. Jedine emise se doma delaji tezko.

Pro ty, kteri se v autech nevrtaji doporucuji navstivit servis a nechat udelat preventivni kontrolu BEZ servisu!!! (klidne tu bezplatnou jarni resp prez zimou). Kontrolovat je potreba vule v rizeni a napravach, stav brzd (to vcetne rucni), stav vyfuku a velke uniky provoznich kapalin. Svetla seridi na technicke bezplatne, emise v servisech stejne nezmeri. Pokud ma motor problem s volnobehem, spotrebou paliva ci oleje, pravdepodobne se to negativne podepise na emisich. Takze reste i toto. Zavady jako volna sedacka jsou krajne nepravdepodobne. Doma potom zkontrolujte s pomocnikem veskere zarovky na vozu (vcetne mlhoveho svetla, osvetleni SPZ, blinkru a parkovacich svetel). Zkontrolujte navic funkcnost klaksonu, stav pneu a povinnou vybavu.
Se seznamem zavad potom nechte udelat nabidku a objednejte pouze ty zavady, na ktere je nabidka. Pokud technik pri oprave najde nejake dalsi zavady (najde vzdy - vydela vic), nechte si i v tomto pripade vypracovat pisemnou nabidku a zvazte nutnost jejiho provedeni. Zaroven se ptejte, proc nebyla zavada nalezena hned pri prvni prohlidce. Vyhnete se tak vysokemu uctu za prace.

Pokud nebude servis potreba resp. po servisu nechte umyt motor a podvozek, at neni technik u STK nastvany.

Za prohlidku v servisu date priblizne 300,- a potom pripadne neco za opravy. umyti stoji cca 200,-. Technicka stoji cca 500,- a emise take tak. Emise se delaji samostatne prvni a pokud jsou emise OK, jedete na STK. Pokud neprojdete, opakovana STK nebo emise stoji jen asi 50,- takze neni duvod k uplatkum. Zavada stejne musi byt odstranena ve Vasem zajmu. Takze nalezenou zavadu nechte opravit ve Vasem oblibenem servisu po vystaveni oblibene nabidky na opravu.

Ja rikam, ze na STK jezdim ve vlastnim zajmu. Ne pro papir, ale pro jistotu, ze je auto v poradku. Nechapu ty, kteri zaplati uplatek v radu tisicu za to, ze muzou jezdit se zavadou a za jiji nalezeni a odstraneni pak zaplati jindy jeste jednou v servisu.

Dobra a levna STK je napr. v Nymburku Zalabi. Za jejich cenu se tam vyplati jet i z Prahy. Navic obsluha se snazi, aby byl zakaznik "spokojen", pokud je to jen trochu mozne. Srovnejte sami treba na internetu.

Rozhodne varuji pred sluzbou "priprava na STK" nebo "zajisteni STK". Servis casto nauctuje nesmyslne castky za neexistujici ukony protoze je jasne, ze prace objednava laik. Navic ac je to smutne, casto auto STK ani nevidi a na STK servis veze jenom papiry od auta. Pripadne neodhalene nebezpecne zavady tedy mohou zustat. nevyresene.

Ivan (Čt, 7. 8. 2008 - 19:08)

Špatnou skušenost mám se servisem v kolíně na Třídvorce.Nechal jsem si auto připravit na technickou a udělat technickou.Při přípravě mě měnily rozvodový řetěz a při tom mě povolily u jednoho válce na jedné straně ojniční oko.Asi 2 tisíce km to vydrželo a při rozjezdu na křižovatce došlo k zlomení ojničního oka a zablokování motoru.Ještě ,že to bylo při rozjezdu a při představě že jel v autě syn s rodinou a stalo by se to při 100 km/h tak nevím jak by to dopadlo. Při podrobné prohlídce jsem byl překvapen, že bylo zajištění které jsem osobně učinil, bylo majzlíkem useknuto a šroub na jedné straně povolen.Takto si mechanici připravují práci a jsou si vědomi,že nikdo jim nic nedosvědčí.'

Hanuš (Čt, 26. 6. 2008 - 10:06)

Někdy je to opravdu horor. Někteří technici se všemožně snaží najít nějakou závadu i na novém autě a to jen proto, abyste na STK museli opakovaně a abyste jím za tu opakovanou prohlídku samozřejmě zaplatili. Přitom je z nich vyloženě cítit, jak nastavují kapsy, abyte jím šoupli nějaké to "kilo" jako bakšiš.'

Návštěvník (So, 20. 7. 2019 - 19:07)

Hlavně v Chebu

Michal (Út, 24. 6. 2008 - 14:06)

Projít s osobním automobilem pravidelnou technickou prohlídkou je často záležitost, která mocně útočí na naše nervy, na naši hladinu adrenalinu a nezřídka spěje i infarktovým stavům. Jaké máte pozitivní a hlavně negativní zkušenosti s technickými kontrolami? Kam byste doporučili s autem na kontrolu jet a kterým stanicím je lépe se vyhnout velkým obloukem?'

Reklama

Přidat komentář