Ghí je čistý máselný tuk nejvyšší kvality získaný přepuštěním čerstvého másla, který cukroví dodá skvělou máslovou chuť i vůni. Je plné vitamínů A, D, E, K a antioxidantů. Při pečení lze ghí použít všude tam, kde byste použili jakýkoliv jiný tuk. Výhoda je v tom, že ghí má vysoký bod zápalu, proto se nepřipaluje.
Už jste někdy na návštěvu přinesli místo lahve červeného vína kilo brambor? Zní to úsměvně, ale věděli jste, že pokud sníte středně velkou bramboru, dostanete do těla zhruba stejné množství antioxidantů, jako je ve dvou skleničkách vína? Otázkou je, jak by asi vypadal přípitek. Brambory z výživového hlediska patří k nejvšestrannější zelenině. Tak proč si k vínu neuvařit i něco z brambor.
Malá semena s velkými benefity můžeme po právu nazývat superpotravinou, která má více prospěšných látek než řada exotických plodin. Patříme k nejvýznamnějším pěstitelům a největším konzumentům máku na světě. Mák je olejnaté semínko, které má jedinečné složení. Mák není jen náplň do buchet či posyp na rohlíky, může se z něj vyrábět i makový olej, který je v domácnosti spíše jen raritou.
V tomto seriálu vám přinášíme recepty, které jsou vhodné do chladného zimního období. Dodávají velké množství vitamínů, minerálů a celkově posilují obranyschopnost organismu. Vybíráme především recepty bez obsahu lepku a mléčných výrobků, jež v zimě přispívají k zahlenění organismu.
Brambory tvoří základ našeho jídelníčku. Jsou neuvěřitelně univerzální a skrývají více, než je o nich všeobecně známo. Každý Čech zkonzumuje asi 65 kilogramů brambor ročně. Víte ale, jak jsou zdraví prospěšné, jak je skladovat nebo uvařit?
Potravinářský průmysl se pouští do světové konkurence na novém trhu s alternativními proteiny, aby si získával stále více spotřebitelů pro veganské pokrmy, pro které mluví ekologické, morální či sanitární důvody. Tento trh by mohl podle studie banky Barclays dosáhnout do deseti let 140 miliard dolarů (3,3 bilionu Kč).
V tomto seriálu vám přinášíme recepty, které jsou vhodné do chladného období. Dodávají velké množství vitamínů, minerálů a celkově posilují obranyschopnost organismu. Pohanka má téměř zázračné účinky na naše zdraví – obsahuje bioflavonid rutin a působí jako prevence proti řadě civilizačních onemocnění. Je cenným, výživným zdrojem bílkovin, vlákniny a nenasycených mastných kyselin v bezlepkové dietě.
Luštěniny jsou zdravé, plné vlákniny a bílkovin a v neposlední řadě také vitamínů a minerálů. Jsou chutné a u mnoha národů obsazují dokonce první příčky mezi konzumovanými potravinami. Co tedy způsobuje u Čechů nechuť ke konzumaci této jinde oblíbené součásti jídelníčku?

Stránky