Grilování patří k oblíbeným způsobům úpravy potravin při pobytu v přírodě, podle průzkumu si takto rádi připravují maso zejména muži. Jako správní labužníci si nenechají ujít charakteristickou vyuzenou chuť grilovaného masa, i když tento způsob úpravy nepatří podle hygieniků k nejzdravějším: za vysokých teplot totiž v mase vznikají rakovinotvorné látky. Pokud však "kuchtík" dodrží několik jednoduchých zásad, jejich vznik výrazně omezí.
Při výrobě pitné vody z podzemních a povrchových zdrojů je často nutné snížit koncentraci celé řady prvků či problematických látek. Odborníci na úpravu vody se nejčastěji setkávají s bakteriologickým znečištěním, u velkého množství případů pak také snižují vysoký podíl železa a manganu. V českých přírodních zdrojích se v některých oblastech mohou objevovat také radioaktivní prvky, těžké kovy či dusičnany. Právě ty se spolu s fosforem dostávají do surové vody z polních hnojiv, zejména v období srážek.
Vitaminy jsou pro správné fungování našeho těla nezbytné. Pomáhají správnému metabolismu, působí jako prevence některých onemocnění a posilují imunitní systém. Naprostou většinu z nich si však organismus neumí vyrobit. Nejlepším zdrojem vitaminů vždy zůstávají čerstvé a kvalitní potraviny – ať už živočišného či rostlinného původu –, které neprošly zbytečným chemickým ošetřením či nadměrnými kuchyňskými úpravami.
Horké léto zdá se ještě nekončí a být zavřený celé dny v klimatizovaných místnostech zdraví také moc neprospívá. Co teda udělat abychom vysoké teploty snášely lépe? Jednou z možností je přizpůsobit svůj jídelníček tak, aby nás jídlo které sníme zevnitř ochlazovalo. V tradiční čínské medicíně se potraviny podle svého účinku dělí na studené ,osvěžující, neutrální, teplé a horké.
Příroda nám chytře poskytuje celé spektrum barev v našich potravinách, abychom zajistili, že budeme jíst všechny různé druhy živin, které vyživují a uzdravují naše tělo. Ovoce a zelenina spadají do 5 různých barevných kategorií. Každá barva nese svou vlastní sadu jedinečných fytochemikálií, které pomáhají v boji proti chorobám.
Na zdraví našich zubů a dásní má vliv především správná péče v podobě důkladného čištění zubů, dentální hygieny, pravidelných návštěv u zubaře… a samozřejmě také genetika. Velkou část celkového zdraví chrupu ovlivňuje ale i to, co jíme. Zubům škodí příliš sladké, kyselé či tvrdé potraviny. Co ale jíst, abychom naopak chtěli zdraví zubů podpořit nebo alespoň jim neuškodit?

Stránky