Je máslo zdravé či nezdravé? Hodí se na smažení? Můžete ho uchovávat v mrazáku? Na tyto i další otázky dostanete odpověď v našem článku.
Naklíčením semena získávají větší výživovou hodnotu a lepší stravitelnost, jelikož díky aktivizaci enzymů dochází k naštěpení základních živin.  Co vše pozitivního se s naklíčenými semeny stane?  
Olivově zelené drobné fazolky barvou i chutí připomínají hrášek. Jsou plné vitamínů a minerálů. Obsahují vitamíny skupiny B, zejména  kyselinu pantothenovou a listovou, kyseliny omega 3 a 6 a vlákninu. Z minerálních látek je to převážně hořčík, železo, draslík a vápník.
I v prosince se dá na zahradě nalézt ovoce plné vlákniny, vitamínů a minerálů - jsou to mišpule. Mišpule je keř či stromek 3-5 metrů vysoký, patřící do čeledi růžovité. Plodem je nahnědlá malvice, která se jí až po přemrznutí, kdy změkne a zesládne.  
Všichni víme, že listová zelenina je zdravá, ale víte, proč je pro naše zdraví takovým přínosem? Existuje spousta důvodů, ale pokud jde o zdraví srdce, tajemstvím mohou být nitráty a chlorofyl.
Čočka je kromě vysokého množství proteinů známá pro svůj obsah železa, mědi a kyseliny listové podílejících se na tvorbě červených krvinek. Tyto látky jsou obvzlášť důležité v těhotenství. Dále čočka obsahuje vyvážené množství hořčíku, vápníku, fosforu, železa, selenu a vlákninu.

Stránky