Brambory tvoří základ našeho jídelníčku. Jsou neuvěřitelně univerzální a skrývají více, než je o nich všeobecně známo. Každý Čech zkonzumuje asi 65 kilogramů brambor ročně. Víte ale, jak jsou zdraví prospěšné, jak je skladovat nebo uvařit?
Potravinářský průmysl se pouští do světové konkurence na novém trhu s alternativními proteiny, aby si získával stále více spotřebitelů pro veganské pokrmy, pro které mluví ekologické, morální či sanitární důvody. Tento trh by mohl podle studie banky Barclays dosáhnout do deseti let 140 miliard dolarů (3,3 bilionu Kč).
V tomto seriálu vám přinášíme recepty, které jsou vhodné do chladného období. Dodávají velké množství vitamínů, minerálů a celkově posilují obranyschopnost organismu. Pohanka má téměř zázračné účinky na naše zdraví – obsahuje bioflavonid rutin a působí jako prevence proti řadě civilizačních onemocnění. Je cenným, výživným zdrojem bílkovin, vlákniny a nenasycených mastných kyselin v bezlepkové dietě.
Luštěniny jsou zdravé, plné vlákniny a bílkovin a v neposlední řadě také vitamínů a minerálů. Jsou chutné a u mnoha národů obsazují dokonce první příčky mezi konzumovanými potravinami. Co tedy způsobuje u Čechů nechuť ke konzumaci této jinde oblíbené součásti jídelníčku?
Honí vás chutě na sladké? Milujete čokoládu, ale přeci co naše forma? Nebojte, jde to i zdravě!
Češi jsou národem houbařů. Houby sbíráme pro potěšení, krásu a ceníme si je pro chuťové a aromatické vlastnosti. Jejich využití je široké – můžeme jimi dochutit vařené pokrmy, používat je jako koření, anebo je použít hlavní složku bezmasého pokrmu, pokud z nich uděláme řízky nebo třeba smaženici.

Stránky