Umělá sladidla by neměla být považovaná za bezpečnou náhražku cukru. Čtyři nejpoužívanější totiž zasahují do složení střevních bakterií a dvě z nich mají vliv na metabolismus glukózy. Uvádí se to ve studii týmu izraelského imunologa Erana Elinava publikované v časopisu Cell.
Svačiny sice nepatří mezi hlavní jídla dne, ale jejich důležitost nepodceňujme. Mohou vhodně doplnit snídani, oběd a večeři, tím zvýší počet porcí jídla v průběhu dne a sníží riziko přejídání, na kterém se často podílí dlouhé intervaly mezi jídly.
Lesní houby jsou pro Čechy oblíbenou pochoutkou, ne nadarmo se nám přezdívá „národ houbařů“. Věděli jste však, že houby mají také léčivé účinky a hrály důležitou roli v lidovém léčitelství? Zdraví prospěšná je hlíva, žampion i hřib „hořčák“.
Většina čerstvého pečiva v obchodě by měla být křupavá, což se dá zjistit ohmatem a stlačením. Okamžitě poznáme, jestli je pečivo čerstvě upečené nebo dobře rozpečené – stačí lehký stisk, po kterém nesmí zůstat na kůrce žádný otlak.
Období švestek trvá od začátku července až do září a byl by hřích těchto sladkých a zdravých plodů českých zahrad nevyužít! A co si z nich připravit švestkový jahelník? Je to dezert, který oceníte na snídani, jako hlavní jídlo i slavnostní zákusek pro návštěvu.
Pokud máte zahrádku, pravděpodobně se u vás alespoň část léta nese ve znamení zavařování. A i když si možná každý rok říkáte, že příště už tolik sklenic zavařovat nebudete, v zimě pak železnou zásobu určitě oceníte. Zavařit navíc můžete téměř všechny druhy zeleniny – zkuste letos některý z méně tradičních druhů.

Stránky