Čím více televize, tím méně ovoce a zeleniny
Testované děti, které u televizního přijímače tráví více času, snědly oproti svým vrstevníkům, kteří televizi tolik neholdují, o šestinu zeleniny a ovoce méně. To v konečném důsledku znamená, že hodina koukání na televizi navíc připraví děti o jednu porci zdravých potravin týdně.
Navíc ti školáci, kteří jsou na televizi závislí a tráví u ní mnoho hodin denně, bývají také nemocnější, obéznější a méně šťastné. V jejich jídelníčku převažují polotovary a hotová jídla, vůbec se nevěnují sportu ani cvičení, a v neposlední řadě, jak už bylo zmíněno, jedí málo ovoce a zeleniny.
Situace se od roku 1995 zhoršuje, neboť přibývá televizních pořadů pro děti a také reklamy, která využívá k prodeji výrobků triky z dětské psychologie.
Dětem však nehrozí jen obezita, ale především zdravotní komplikace. Nadměrným příjmem tuků je zatěžováno srdce a oběhová soustava. Přibývá tak nezletilých pacientů, kteří se léčí na kardiovaskulární choroby. "Nedostatek ovoce a zeleniny v jídelníčku také znamená nedostatečný příjem vitaminů, minerálů a jiných esenciálních látek. To ovlivňuje vznik vývojových vad a jiných chorob," tvrdí autorka projektu Renée Boynton-Jarrettová z Harvardu.
Zdroj: Plus
Reklamy v televizi, na které se dívají menší děti, které však již mají přístup si sami zakoupit "něco na zub" - a to už tak od 7-mi let určitě zvládnou,je mohou snadno ovlivnit.Působí na ně informacemi o rychlém, ale nezdravém občerstvení, o sladkostech a sušenkách,jogurtech a limonádách plných cukru.Pokud nezasáhne rodič, který nemůže být všudepřítomný, dítě
si určitě takové věci bude kupovat i samo. Ale mnohdy rodiče sami dávají dětem špatný příklad tím, že u televize jedí přeslazené a přesolené pochutiny bez velké pozornosti, protože jsou zaujati programem a neuvědomují si, že díte je pozoruje a myslí si, že tak je to správné.
Napadá mne,proč nejsou reklamy na jablka, hrušky, citóny a taky na zeleninu (no občas na mraženou a sterilovanou, zachraňují to občas i džusy).No jasně, čertvé ovoce a zelenina jsou normální, "obyčejné" věci, ale to jim musí říci rodiče, to za ně televize a reklama neudělá.Jít dětem příkladem je v životě nejdůležitější. Bohužel mám ze svého okolí mnoho špatných příkladů a tak vím, o čem hovořím.
Sama se neřídím reklamou v žádném směru, protože si myslím, že dobrý výrobek reklamu nepotřebuje, prodává se sám, prostě něco zkusím a když mi to nevyhovuje, už si to nekoupím a netýká se to jen jídla lidského, ale i zvířecího i dalších výrobků. Na trhu je X druhů krmení pro psy a kočky, co se týče kvality mnohem lepší, přesto v televizi můžeme vidět reklamu na stále stejný jeden (dva) druhy krmení. A já je zrovna a nekupuji, vím o lepších. Ale jsem dospělá, dítě je dítě a to je ovlivňováno svým okolím, teprve časem si utváří vlastní názor na svět, lidi a další věci.
Nemysli proto vždy jen sama na sebe a zamysli se nad problémem komplexně, televize je sice dobrá společnice, ale špatná přítelkyně po všech stránkách.
- Odpovědět
Pošli odkaz