Bohužel ve většině prodávaných čajů jsou v dnešní době již pesticidy. Proto je užitečné si v čisté přírodě či na zdravé zahradě nasbírat květy, listy, plody či dokonce větvičky na výrobu vlastních domácích čajů. Čaje připravujeme z čerstvých či při teplotách do 40°C sušených rostlin. Speciální bylinné čaje jsou vhodné pít po omezenou dobui. Existují však bylinky, které můžete užívat dlouhodobě.
V dnešní době se silně apeluje na omezení nadměrné konzumace masa s cílem pozitivně ovlivnit zdraví a zmírnit ekologické dopady vysoké spotřeby živočišných zdrojů. Celosvětová kampaň „Rostlinné pondělí“, která v různých podobách existuje již přes 100 let, neprosazuje vegetariánství nebo veganství jako takové, ale větší množství jídel z rostlinných zdrojů tak, aby byl jídelníček vyvážený.
Luštěniny jsou zdravé zdroje bílkovin a měly by být alespoň jedenkrát týdně zařazovány do našeho jídelníčku. Předností luštěnin je i to, že jsou bezlepkové.  Navíc existuje mnoho druhů luštěnin a receptů na jejich přípravu, takže každý si může pochutnat na skvělém pokrmu. V dněšním článku se zaměříme na čočku a její spojení s obilninou bulgur.
Je máslo zdravé či nezdravé? Hodí se na smažení? Můžete ho uchovávat v mrazáku? Na tyto i další otázky dostanete odpověď v našem článku.
Naklíčením semena získávají větší výživovou hodnotu a lepší stravitelnost, jelikož díky aktivizaci enzymů dochází k naštěpení základních živin.  Co vše pozitivního se s naklíčenými semeny stane?  
Olivově zelené drobné fazolky barvou i chutí připomínají hrášek. Jsou plné vitamínů a minerálů. Obsahují vitamíny skupiny B, zejména  kyselinu pantothenovou a listovou, kyseliny omega 3 a 6 a vlákninu. Z minerálních látek je to převážně hořčík, železo, draslík a vápník.
I v prosince se dá na zahradě nalézt ovoce plné vlákniny, vitamínů a minerálů - jsou to mišpule. Mišpule je keř či stromek 3-5 metrů vysoký, patřící do čeledi růžovité. Plodem je nahnědlá malvice, která se jí až po přemrznutí, kdy změkne a zesládne.  

Stránky