Co ovšem vzít za jídlo na výlet, abychom na první benzince neporušili svůj zdravý jídelníček? Tak si to pojďme ukázat!  
Kurkuma je koření přidávající chuť do jinak nevýrazného pokrmu. Kurkuma je současně silná protizánětlivá látka, která byla používána po tisíce let k prevenci a léčbě širokého spektra zdravotních problémů. Je bezpečná i při každodenní konzumaci. Kurkumové tonikum je nápoj, jenž pomáhá posilnit a léčit tělo.
Bohužel ve většině prodávaných čajů jsou v dnešní době již pesticidy. Proto je užitečné si v čisté přírodě či na zdravé zahradě nasbírat květy, listy, plody či dokonce větvičky na výrobu vlastních domácích čajů. Čaje připravujeme z čerstvých či při teplotách do 40°C sušených rostlin. Speciální bylinné čaje jsou vhodné pít po omezenou dobui. Existují však bylinky, které můžete užívat dlouhodobě.
V dnešní době se silně apeluje na omezení nadměrné konzumace masa s cílem pozitivně ovlivnit zdraví a zmírnit ekologické dopady vysoké spotřeby živočišných zdrojů. Celosvětová kampaň „Rostlinné pondělí“, která v různých podobách existuje již přes 100 let, neprosazuje vegetariánství nebo veganství jako takové, ale větší množství jídel z rostlinných zdrojů tak, aby byl jídelníček vyvážený.
Luštěniny jsou zdravé zdroje bílkovin a měly by být alespoň jedenkrát týdně zařazovány do našeho jídelníčku. Předností luštěnin je i to, že jsou bezlepkové.  Navíc existuje mnoho druhů luštěnin a receptů na jejich přípravu, takže každý si může pochutnat na skvělém pokrmu. V dněšním článku se zaměříme na čočku a její spojení s obilninou bulgur.
Je máslo zdravé či nezdravé? Hodí se na smažení? Můžete ho uchovávat v mrazáku? Na tyto i další otázky dostanete odpověď v našem článku.

Stránky