Čerstvé nebo sušené jedlé květiny můžete použít nejen na zdobení dortů, vánočního cukroví, sušenek, ale i do omelet, rýže, těstovin, koktejlů, salátů, kompotů a džemů. Fantazii se meze nekladou. Poupě růže můžete ochutnat třeba na Silvestra ve sklenici se šampaňským.
Češi solí až třikrát víc než je zdravé, doporučených je denně maximálně pět gramů. Na slanou stravu si zvykají už malé děti, které ji pak dál vyžadují a vytvářejí si riziko srdečních nemocí v dospělosti. V tiskové zprávě to dnes uvedl Státní zdravotní ústav (SZÚ). Nadbytek soli v potravě může vést k vysokému krevnímu tlaku a obezitě.
Jednoduchý způsob, jak výrazně zlepšit svou výživu, je výměna kupovaného hlávkového salátu za klíčky. Klíčky můžete obohatit i chlebíčky, sandviče, polévky. Hlávkový salát totiž kromě vlákniny opravdu neposkytuje mnoho živin.
Umělá sladidla by neměla být považovaná za bezpečnou náhražku cukru. Čtyři nejpoužívanější totiž zasahují do složení střevních bakterií a dvě z nich mají vliv na metabolismus glukózy. Uvádí se to ve studii týmu izraelského imunologa Erana Elinava publikované v časopisu Cell.
Svačiny sice nepatří mezi hlavní jídla dne, ale jejich důležitost nepodceňujme. Mohou vhodně doplnit snídani, oběd a večeři, tím zvýší počet porcí jídla v průběhu dne a sníží riziko přejídání, na kterém se často podílí dlouhé intervaly mezi jídly.
Lesní houby jsou pro Čechy oblíbenou pochoutkou, ne nadarmo se nám přezdívá „národ houbařů“. Věděli jste však, že houby mají také léčivé účinky a hrály důležitou roli v lidovém léčitelství? Zdraví prospěšná je hlíva, žampion i hřib „hořčák“.

Stránky