Barevné květinky si našly cestu do našich salátů, zmrzlin, na dorty, chléb i jednohubky. Při výběru vhodného zdobení musíte být opatrní a volit pouze ty rostliny, které jsou zaručeně bezpečné a jedlé. Takových druhů je naštěstí mnoho a o výběr tak nouzi mít nebudete, stačí se jen řídit instrukcemi pro jejich sběr.
Nutriční potřeby seniorů se liší od potřeb lidí v produktivním věku, kteří o své starší blízké často pečují a kteří by proto měli vědět, na co se v jejich výživě zaměřit. Důležité je všímat si, že organizmus seniorů prochází fyziologickými změnami – ty mohou vést k nedostatečnému příjmu stravy jak z hlediska kvality, tak i kvantity. Nevhodné stravování pak vede k poklesu imunity.
Vraťte se do časů babiček, uvařte si chutné jáhly. Potravina, kterou v průběhu let převálcovala rýže, těstoviny a brambory se opět vrací na své místo a moderní kuchařky se učí vařit jáhlové pokrmy. Sladká jáhlová kaše s jablky po ránu, k obědu jáhlové rizoto či jáhly maštěné špekem a k večeři švestkovo-tvarohový jahelník. Rozšiřte svou spíž o jáhly a zamilujte se do nových jídel.
Mezi evropskými státy je Česká republika na předních příčkách ve spotřebě soli. Zatímco Světová zdravotnická organizace doporučuje dospělým lidem maximální denní příjem soli do 5 g (jedna čajová lžička), Češi přijímají běžně 10–15 g. Pro lidské tělo je sůl, respektive sodík, sice nepostradatelná, ale její nadbytek může být příčinou zhoršení hodnot krevního tlaku, funkce ledvin, otoků, obezity a kardiovaskulárních chorob.
Černá kapusta se stala ve Spojených státech téměř předmětem zbožštění - superpotravinou. Je bohatá na vápník a vitamin K a která má protinádorové účinky. Dlouhé vaření toskánské polévky s černou kapustou způsobuje snadnější dostupnost betakarotenu.

Stránky